lördag 10 april 2010

Jouren?



Natten som var varvade jag mellan en lite smått orolig o hostig/febrig Emmie och en liten Mio-bull som hade ont i magen,
säkert pga den nya maten vi testade igår?

Trots det kände jag mig hyfsat utvilad när vi givk upp strax efter halv 7.

Emmie ville upp i soffan, så jag hämtade hennes täcke o kuddar,
satte på barnprogram o lyfte upp henne där. Fixade frukost men hon vill inget ha.
Hon som alltid brukar vara jättehungrig o törstig på morgonen.

Nehepp tänkte jag, då får hon äta sen.

Nu har det gått 3tim sen vi klev upp o lilla Emsan har inte lämnat soffan en enda gång.
Det har ALDRIG hänt förr!
Spelar ingen roll om hon har 40gr feber, nog e hon uppe på benen iaf.

Hon har småslumrat hela morgonen o när hon väl e vaken tittar hon upp bara med halva ögonen om man kan säga så.
Tempade henne nyss, 39,3 (trodde inte hon hade just nå temp längre).

Nu sover hon o när hon vaknar får vi se hur hon är?

Lika slö o tagen, då ringer jag in för jourtid.
Mitt hjärta går totalt sönder av att se mina hjärtan må dåligt och mitt hjärta går snart sönder av att ständigt behöva oroa mig...

Mio mår bra iaf!

Han åt en fin portion av Havregröt imorse.
Nu står han upp i sin gåstol o tränar lite=)

Måtte han inte bli smittad av skiten som jag & Emmie har.

Jag har aldrig varit speciellt rädd för bacilusker o sånt.

Ofta på jobbet var det jag o andra (alltid samma arb.kompisar/vänner) som fick ta hand om smittpatienter. Calici / MRSA / Hepatit/ fula infekterade sår mm mm,
men jag var aldrig spec orolig över att bli smittad, men som det är nu så är HANDSPRITEN min bästa vän..
Nehej, nu har jag inte tid o sitta här. Ha en fin lördag alla hjärtan!


Ooo nu vakna sessan o orkar ropa efter Mio iaf så kanske e hon bara extremt trött?=) PUSS

Inga kommentarer: