tisdag 20 mars 2012

Om mamma ändå kunde trolla...


Jag vet att jag gnällt en del på sistone.
men idag känns det INTE gott i mammahjärtat att se det finaste man har ha ont av dessa elak små sår.
Det måste finnas NÅT som hjälper????
Nu väntar vi ju på naturoljan och om 2 v ska jag till Kumla där Monica ska ha hudvårdsparty hemma.
Bla har de nå krämer med salter från medelhavet som ska vara bra mot eksem och pso.
Nånting, nåååånting borde jag hitta som hjälper ens en smula?????
Vi försöker sålla bort allt rött här hemma,
alltså färska jordgubbar, råa tomater, citrus, mkt mjölk, choklad osv osv som vi vet gör Emmie sämre.
Socker äter hon knappt.
Jag smörjer o smörjer, använder milda tvättmedel, vi har rent hemma, inga pälsdjur.
Listan kan bli lång!
Vad mer kan jag göra??? Tips tack!!!!

Lilla Emmie är alltid så glad och nöjd och jag försöker såklart hålla humöret uppe,
men idag känns det xtra tungt i hjärtat.
Men, allt kunde ju vara så mkt värre så är det ju. Men ändå...

7 kommentarer:

Lela sa...

Kolla med kuratorn på kommunen om det finns några fonder ni kan söka för att få hjälp till utlandsresa, sol och saltvatten ska ju vara bäst? kramisar

sina sa...

Ja jag läste senast idag om att atopiker mår bäst då det är sol o varmt och salta bad på medelhavet.
Om jag var rik skulle vi åka bums!
Massa kramar

sina sa...

Men gumman, vad menar du nu för kurator???

Yasu/Tiera sa...

miiitää??

sina sa...

Se on se ihottuma niin pahana...

Lela sa...

Kommunen har alltid en kurator som man kan få prata med om man har ekonomiska besvär eller vill ha hjälp att lanera sin ekonomi etc. De brukar ha en lista på fonder man kan söka, det finns hur mååånga som helst!! Annars finns en katalog över alla fonder på bibblan (vet det här för vi sökte till Babbis bilstol) De flesta ansökningsdagar går ut i April varje år så ring kommunenlainen :)

sina sa...

Tack Lelalove <3