onsdag 7 mars 2012

Ännu ett nytt ställe?

Blev tipsad utav Annicas syster Anki om att de behöver timmisar på stället där hon jobbar.
Sås chefen hennes ringde mig nyss och imon ska jag dit och träffa honom.
Att arbeta som vårdare är helt nytt för mig, så vi får se om jag skulle vara något för dom?
Och om det är något jag kan hantera /klara av?
En helt ny utmaning får jag se det som ;)

Idag klagar Emmie att hon har ont i magen.
Flera ggr har hon lagt sig på soffan för att pusta ut o tagit sig om lilla magen.
Snorpan=(

Annars mår vi heeelt okidoki;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det du jobbar som då? och vad är skillnaden mellan det och vårdare?

sina sa...

Jag har jobbat som undersköterska på sjukhuset sen jag gick ut skolan.
Skillnaden är att jag har jobbat inom rehabilitering,
för mestadels stroke och ortoped.patienter,
men aldrig jobbat med människor med förståndshandikapp, cp-skada eller just den slags funktionshinder.
Innan min mammaledighet hann jag arbeta en kort stund som pers.ass åt en hjärnskadad ung kvinna.
Så det är den lilla erfarenhet jag har inom just det området.
Vårdare eller undersköterska är samma sak för mig,
jag menade bara att jag inte arbetat på gruppboenden förut.
Tycker att det ska bli himla spännande att få se och lära sig nåt helt nytt.
Om de nu ens vill ha mig där?
Och boende stödjare heter det visst när man arbetar på gruppboenden=)