torsdag 1 december 2011

Varm om hjärtat


Idag blidde det ännu en tidig morgon, tur att våra små är morgonpigga och hyfsat medgörliga på morgnarna,
dock vart det en smula stressigt, precis som igår.

Men jag hann till jobbet i tid iaf!
Jag jobbade på Medicin rehab idag.

Jag gillar verkligen att vara på den avdelningen,

men godegud vad dessa patienter och deras öden får mig att tänka.

Livet kan vända SÅ FORT!


Efter jobbet var det dags för utvecklingssamtal på dagis.

Jag vet ju att mina små är GULD!

Det tycker ju alla mammor om sina små, bäst i hela väääärlden *ler*.

Men klart att jag funderade jahapp undra om de kommer att säga nåt om tex våran sessas temperament, hehe,
hon blir lätt arg numera och hon kan ju allt på sitt sätt och det talar hon om för oss 100ggr/dag och det HÖGT!
*s*
Mmm, fröknarna började med Mio ;
Alltid glad & så trygg!
Inga som helst konstigheter med lillbubben, de hade nog aldrig sett honom sur och han går med ett konstant leende på läpparna och donar med sitt OCH håller sig i närheten av storasyster typ jämt;)

Han är bara så väldigt nöjd.
Sen Emmie då ;
Väldigt snäll, hjälpsam och en mycket mycket bra kompis.
Inga som helst konstigheter där heller.

Hon tar hand om Mio och varje gång de ska ut hjälper hon Mio med kläderna först och sen tar hon på sig själv.
De var väldigt impade över att hon grejar det där med blixtlås själv osv.

Ja, hon är helt självgående.

Hon sjunger mycket och hittar på egna texter till kända melodier.

Inga svårigheter med tal, dock kan hon mumla och prata en smula tyst men när fröknarna ber henne upprepa sig kan hon tala tydligt.
(tysta tonerna kör minsann inte med hemma hahah)
Fröknarna uppmuntrar henne till att lära sig att säga ifrån och visa hennes egna vilja,

vilket hon kanske är lite försiktig med just där, för jag känner inte riktigt igen det där *ler*.
Och att lillsnorpan har nog "lite" svårt att sitta still och det mesta ska gå tjoptjoptjop.
Undra vart det kommer ifrån? hehehe

Men som de också sa, hon är bara 3,5 år, HUR många i den ålder gillar att sitta still när det finns 10 roliga saker runtom o hålla koll på?=)
Hur som, fröknarna hade bara gott att säga om våra små och de uppmuntrade till egentid med de små eftersom de är VÄLDIGT tighta och behöver
få vara sig själv bara nån gång ibland, det tycker jag låter mkt vettigt!
Jag blev iaf väldigt varm o glad om hjärtat över att få höra alla dessa saker.

Visst är dom underbara, mina små älskade busfrön=)


Imon har vi en day off, yeeey!

Får det bli mysfrulle till underbara ; tjuvarnas jul!
Ha det gött!

Inga kommentarer: