onsdag 21 december 2011

Kirrar

Just nu kirrar jag lite med juldukningen/dekorationen här,
viss är jag en smula fiffig, hehe=)
Och jag har letat o letat o letat efter ett par gamla läsglasögon som jag tyckte tomten (evt jag dådå) får ha, men jag hittar dom iiiiiingenstans!
Idag fick jag veta att det evt blir 3 till hjärtan som kommer hit på julafton,
finns det hjärterum så finns det stjärterum appsolutt,
men jag vill gärna veta innan!
Jag är bara en sån som planerar och vill att allt ska bli perfekt, jag vill fixa det mesta innan,
så att vi alla bara kan få vara och mysa, ta det lugnt och njuta av varandras närvaro på julafton.
Ja ni vet.
Maten ska räcka åt alla och alla små ska få paket och allt vad som tillhör julen,
därför kan jag bli en aningen stressad o få ont i magen när jag inte vet.
Låter det konstigt?
Jag är impulsiv och älskar att bli överraskad, men inte på högtider, då vill jag ha full kontroll.
Hur som haver, det kommer bli toppenmysigt och nu är det bara ett par dagar kvar till dagen DET!=)

Peppar peppar jag börjar må bättre här!
Imon ska jag jobba kväll på sjukan och jag hoppas att jag inte blir sämre då.
Jag förklarade för dom hur läget var och hur jag mått,
men de vill att jag jobbar iaf då det inte finns folk att ringa in.
Fine!
På fredag är jag faktiskt ledig och då ska det sista fixas,
sen ska vi ha uppesittarkväll som vi alltid har,
laga sej sinkkan & spela sej lite bingo lotto ;)

Idag ringde jag bästa Carro och det var så mysigt att få höra hennes röst.
Nu saknar jag henne ännu mer och längtar mer tills på lördag=)
P.s. Nog att Carro är en Stockholmstösa,
men i telen låter hon som en riiiiiktig Stockholmare hehehhe, våran pingla=)

Idag fick jag en tidig julklapp av Mickeli.
Röda underkläder, jättefina, och en svart klänning. Hehe sötgöte=)

Dagens kommentar av Emmie =
Mamma, vilken lååång mage du har!
- Jaha tack ska du ha då!
En fiiin lång mage mamma! *och så såg hon så väldigt beundrande på mig*
Så även om mammas mage är lång, så tycker nog lilla Emmie att den är fin *S*

Inga kommentarer: