tisdag 13 december 2011

Lucia




Glad Lucia alla söta!
Och grattis på födelsedagen till min Johanna i Luule, hip hip hurra!!!!!
Idag skulle även min storebror Kaj KAIKKA Allan fyllt år,
men han blidde bara 27år ung, alla tankar till dig bror min!

Denna dagen startade vi innan 05 då Mio tyckte att vi skulle gå upp *ler*.
Kvart i 7 stod vi startklara på dagis.
Barnen gick med luciatåget, Mio sprang direkt till mig och sen blev även Emmie ledsen i ögat och skyndade till mamsen,
men det var mysigt och roligt, som alltid!

Klockan är nu 10.15 och barnen somnade vilket är bra, för om 3 timmar drar vi iväg mot dagis igen och jag åker o jobbar.
Barnen hinner leka ett par timmar tills Micke hämtar dom.

Ett nedra gnäll på mig men jag mår fasiken inte så värst bra.
Konstant illamående (nej jag är inte gravid!)
och huvudet + bihålorna tar snart knäcken på mig.
Men jag måste orka jobba då det inte finns nå folk att ringa in helt enkelt!
Jag längtar till söndag, en ledig dag!!!!

Igår gjorde vi knäck, vanlig knäck + polkaknäck, gott gott.
Och egna söta strutar;)
Emmie tyckte det var jättekul men ingen av barnen tyckte om knäcken.
Jag förstår dom för det är inte världens lättaste att tugga på dom hehe.

Hep hep, nu ska jag faktiskt trycka i mig lite mat o sen vila en timme med mina små älsklingar.
Efter det nya friska o starka tag!
Puss hej!

Förresten så fick jag ett sms där syrran berättade att pappa var piggare och att de skulle in till sjukan på koll idag, då kan jag känna mig en smula mindre orolig i magen o hjärtat.
Massa kärlek och styrka till min starke far! Lovelovelove

2 kommentarer:

Lela sa...

Vet du? Du borde kolla om du är glutenintolerant, de brukar man må illakräks av. O så måste du ta hand om dig, för vi gillar ju våran Sina.

Yasu/Tiera sa...

Kiitos ihanasta kuvasta minkä laitoit puhelimee!! <3