onsdag 21 december 2011

Sista dagisdagen innan lov =)

Lite gotta till de bästa fröknarna som finns =
Igår somnade jag 19.30 med barnen då jag INTE mådde bra för fem öre.
Sån hemsk migrän så jag knappt visste vart jag skulle ta vägen.
Vid tolv slaget vaknade jag, då hade huvudvärken lättat,
men då satte hostan fart igen.
Men efter ett tag hade jag lyckats somna iaf, tills nästa hostattack.
Idag är jag hyfsat pigg, jag vill intala mig det iaf *ler*.
Jag ringde till jobbet och sa att nu är det såhär,
jag hostar som en gris, knappt så jag får luft emellanåt och att jag har bihålsinfl + luftrörskatarr.
Jag är uppe på benen och jag orkar, för det gör jag oftast,
men frågan är ; vill ni ha mig på jobbet???
Ojoj, hmm hmm, svårt o få in folk. (vilket jag visste, därför bollade jag frågan till dom!)
Hur som, nu får vi se om de lyckas få in nån till kvällen,
om inte, då är det bara för mig att pallra sig till jobbet.

Idag är barnen sista dagen på dagis, innan jullovet.
Kottarna kommer vara 15tim barn ett tag framöver nu,
då Micke är hemma. (han är ju säsongsarbetare eller vad man säger?)
Emmie lämnade så glatt lite gotta till fröknarna.
Wienernougat, Tofiffé och Rocky Road.
Och en karton mums musm som vi köpit;)
De blev glada, som vanligt. Underbarste fröknarna enligt mig!

Hep hep, nu säger jag hej, ha en fin dag alla!
Bara 2 dagar kvar till julafton!!!!!

2 kommentarer:

Madeleine sa...

Har en s.k säsongsarbetare här hemma också, svider finfint på konto när det här eländiga halvåret kommer! Hoppas ni får en toppenjul med massa mys! Kramar!

sina sa...

Visst är det underbart!!!
Sätter en smula press på en annan och jobba allt vad man orkar o kan då. *Phuu!*
Men Micke söker annat nu och jag hoppas att han får napp nånstans,
det här funkar ju knappt alltså!
Det samma sötaste Madde,
ha en helt underbar jul, krama barnen och hoppas vi ses snart! <3