tisdag 6 december 2011

Ågren

Jag vet att allting går,
men jag har lite smått ågren för de kommande dagarna.
För det första är varken jag eller barnen helt krya,
men å andra sidan är typ alla smått förkylda just nu!
Hur som,
imon jobbar jag kvällen på lasarettet.
Slutar 22.00, hemma kanske 22.30 - montera tillbaka bilstolarna till min bil
(måste köpa till Mickes bil oxå!),
försöka hinna sova en gnutta,
sen på torsdagen börjar jag 06.45 på Skebäcksgården, då måste vi åka hemifrån senast 06,
och så nästa ställe o nästa ställe o nästa ställe de kommande dagarna,
ja, så fortsätter det, nedra hattande på olika ställen.
Jag ÄR glad att det finns jobb,
men jag drömmer sååååå om mån-fre dagtid,
fasta rutiner, inte minst för de små!
Eller framförallt ; att ha ett och samma ställe att åka till!
Men jag får se det positiva, jag tröttnar inte iaf!=)
Men jag är ruggigt trött på att inte veta längre än vad näsan räcker dock.

Idag har vi varit hemma och försökt kurera oss.
Var en sväng till parken också och lattjade lite, frisk luft det behöver man!
De senaste dagarna har jag haft så ont i hövvet,
så jag säger god natt nu, förhoppningsvis är värken borta imorgon,
då känns ju allt genast lite lättare igen!

Imorgon fyller min älskade guddotter år!
Så grattis finaste Melissa Cina Julia,
jag älskar dig till månen och tillbaka du vackra flicka!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej fina Sina...hoppas du får fasta rutiner som du önskar snart! Jag vet precis vad du menar & allt man igentligen vill ha är ju Månd-Fred jobb 7-16 eller liknande...jag håller tummar & tår! Jag har funderat lite på din huvudvärk då & då när du nämnt det i bloggen, har du kollat synen? Jag har en vän som fick migränhuvudvärk titt som tätt & hon gjorde en synundersökning & fick glasögon! terminalglasögon fick hon då men ändå...kanske vore värt ett syntest för att se om det kan vara det? Många Kramar från mig till dig! <3 Puss till dina fina små! //Eva Sörman

sina sa...

Hej hjärtat!
Jatack fasta tider och fasta rutiner skulle göra susen för välmåendet!
Jadu, jag gjorde syntest för många herrans år sen och har nå brytningsfel,
fick läsglasögon som ligger undangömda nånstans *ler*,
men kanske borde gå o kolla synen igen?!
Hoppas allt är fint med er!
Massa kramar tillbaka!! <3