torsdag 30 juni 2011

Hejhej



Vi hann vara ute en timme innan det var dagisdax o jag drar till jobbet om 10min.
Börjar tidigare idag så att jag ska hinna delegeras innan imorgon,
då jag börjar 06.45, vilket betyder att jag ansvarar för medicinutdelning under dagen.
Måtte jag inte göra fel !!!!
Saknar barnen REDAN jättemycket,
älskar så att få vara ute med dom o lattja, helst nu när det är så underbart väder.
Meeen men, jag är glad att jag har ett jobb just nu iaf,
så nu får det vara såhär.
Om 2v är det iaf 1v semester och det längtar vi massor till!
Puss hej!

5 kommentarer:

Maria K sa...

hej, om jag förstod ditt inlägg rätt, så hade du varit o lämnat barnen på dagis, sen gått hem o bloggat? vad är det för bra dagis du har, där man får lämna barnen o sen gå hem?? på mitt dagis måste man åka direkt till jobbet efter lämning, o direkt o hämta dom efter jobbet, får inte ens duscha på jobbet efter arbetspasset :O om det finns dagis med lite slappare lämning/hämtning så är det nåt jag väldigt gärna skulle vilja ha :)

sina sa...

Hejsan Maria K.
Nu är det som så att jag börja kl.13.00 och då tycker dagis och även jag att man lämnar barnen till lunch,
då de hinner äta o sova,
för lämnar jag dom 13.30 kommer dom dit mitt i vilan.
Då hinner de äta hemma men det blir ingen vila för dom.Om jag har förstått rätt så är det likadant för alla mina vänner som jobbar i skift?!
Detta har jag pratat med dagis om såklart och vi är överens om saken.
Hur gör du när du jobbar kväll?
Jag har haft pass då jag börjat senare och lämnat barnen efter lunch, men då har de helt enkelt fått hoppa över vilan och är inte alls så pigga o glada mot em,
men det får gå ändå.
Duscha efter arb.passet får du väl om du hinner göra allt på 30min?
Jag har tom pratat med kommunen om detta och det ÄR 30min som gäller, om man inte kommer överens om nåt annat=)
Slappare lämning/hämtning vet jag inte, men lämning för DET SOM ÄR BÄST FÖR BARNET tycker jag låter vettigt;)

sina sa...

*12.30 menade jag ju såklart!*

Therese sa...

Jag lämnade Tilda kl 12 när jag började kl 13 så hon skulle komma lite innan maten (dom åt kl 12;15) Detta var personalens förslag som dom tyckte var bäst för barnet. Så likadant hos oss.....=)

accka sa...

Helt rätt! Allt för att barna ska få det så bra som möjligt! stress mår ingen bra av, o absolut inte våra små! Pratar man bara me dagis o inte förösker svarta det så tror ja de mesta går!
Annars är det väl du o jag sina som har dagis som man kan prata me personalen hahaha :) vilket jag har svårt att tro!
Saknar er o älskar er MASSOR <3<3