onsdag 1 december 2010

Snö är kul!





Idag har vi varit ute och lattjat i ett par timmar igen.
Jag älskar barnens glada skratt och de rosiga kinderna som de får efter lite lek ute=)
Mio får så röda gosiga kinder och så ser han ut så för resten av dagen,
älskade bullkinder som jag bara skulle vilja äta upp=)
Vid nattning såg jag att emmie tänkte på nåt, så sa hon,
mamma jag tyck,, jag tyck, jag tyckeeeer!
Vad tycker du om gumman?
Mamma jag tycker ute! Ute Mio,, o mamma, jag tycker! O pappa!
Hehe.
Ibland har hon lite svårt för det där med att bilda meningar, vilket kanske inte är ovanligt alls, jag vet inte, men däremot sjunger hon ganska så klockrent och melodierna fastnar lätt i hennes huvud.
Idag såg jag hur hon studera min mun och bildade orden tyst för sig själv när jag sjöng,
lilla gull memorerade björnen sover =)
Jag må vara väldigt trött väldigt ofta för det är verkligen fullt ös hos oss här,
men jag verkligen ÄLSKAR att vara mamma och följa alla små steg som mina älskade små hjärtan tar.




Inga kommentarer: