måndag 13 december 2010

Lusse lelleeeee

Oooo så tidigt man ska upp o iväg i kylan! Allt för syrran tänker Mio?


Emmie skyndar på sin lillebruur=)

Mio tittar efter sin kära tomtenissa till syster
Ojoj, liiite läskigt med massa folk?

Men allt gick bra o inte ett öga var helt torrt tror jag? Mammaöga iaf=)
Jallabralla hemåt till värmen o mys framför en bra film som vi sett sisådär 1000ggr.
Mer om oss barn i Bullerbyn!




Imorgon är det utvecklingssamtal på dagis.
Inte så lätt det där då Emmie varit borta sisådär 50% pga sjukdomar.
Vi får se om hon är fit for fight imon och kan gå på dagis?
Idag fick hon följa med hem efter lussetåget.
Ingen feber men snorigt, som de flesta små nu, men hennes eksem har blossat upp o kliar sådant på stackarn.
Då är inte utelek o sånt det bästa, iaf inte om inte jag kan vara där o smörja o se till så hon behåller vantarna på.
Låter överbeskyddande kanske,
men kan man undvika så hon får sprickor som gör så ont så vad gör man inte?
På onsdag har vi en hel del och stå i.
Bla får vi förhoppningsvis hämta det nya golvet till köket?
Sen, om allers mår bra, ska jag & Emmie följa med på en roadtrip med mina älskade 'småbröder' och Joonas lilla Tilda ända till utanför Jönköping för att hälsa på min storasyster och tom sova kvar där. glatt glatt o mysigt med lite ensamtid med mina pojkar!
Och flickor med såklart=)

Nu är jag trött så det blir till o hoppa in i duschen o sen soooova!

1 kommentar:

loijsan sa...

Mysigt med luciafirande för dom små =)
Dom är ju så söta <3
Klart ni ska komma iväg! O eftersom ja inte får åka me den här gången heller så krama sååååå mycket från mig o Mili <3