fredag 17 december 2010

En tripp till smålands vita skogar









Julpysslar!
Jag och lilla Emmie blev hämtade i onsdags em av Joona, Tilda & Mikke och sen bar det av till smålands vita skogar för att umgås med älskade syster.
Oooo vad mysigt vi har haft!
Umgåtts och bara umgåtts. Sett fin natur o strosat i snön=)
Ätit gott, barnen fick leka och Tilda var så gó mot Emmie även fast hon är 3 år äldre så verkade hon inte tycka att Emmie var jobbig alls trots att hon hängde Tilda hack i hälen precis helatiden och skulle göra allt likadant, hehe.
Jag & Emmie blev bjudna på allt!!! Hur lyxigt kändes inte det?
Mina pojkar har stora stora hjärtan!
Det kändes skönt att komma iväg sådär och umgås med mina hjärtan,
även fast jag tyst saknade Mio så innnn i bomben!
Men det gick bra, jag visste ju att han har det gott med pappa.
Plus att det gjorde Emmie gott oxå att få vara bara hon ett par dagar.
Tyvärr så blev Emmie mer o mer förkyld o hennes utslag blossade upp rejält!
När vi kom hem sent på torsdag kväll o Emmie vaknade till en stund i bilen,
hade tom hennes ögon svällt igen nästan helt av utslagen, eller mest höger öga.
Jag fattar inte VAD det är som gör att hon kan få sånna jobbiga utslag???
Idag var vi iaf till dr och Emmie fick bland annat pc för hennes jobbiga eksem som hon kliar sönder.
Stackars stackars liten, måtte detta vända snart!
Men trots allt sånt trist så hade hon oxå så himla mysigt på våran tripp,
det märktes klart o tydligt.

Imorgon ska Micke börja med golvet i köket.
Kommer bli så fint så!
Men innan dess står det fredagsmys på listan=)

Mina underbara pojkar härmar en kille som brukar stå i Sthlm och spela munspel.
Alla som varit mkt i storstan har säkert sett honom.
Godegud vad jag garvade=)

2 kommentarer:

Laila sa...

Oh, vad härligt att du fick komma iväg med/till dina kära.
Tänkte på Emmies utslag. Du sa att de hade blivit bättre när ni uteslutit laktos lite grand. Uteslut det helt och hållet ett tag så ser ni säkert resultat. Det går lika bra att laga mat på laktosfria produkter. Jag tycker nästan bara att det blir godare, krämigare. Valios produkter bäst enligt mig. Och vill hon ha choklad så är det 70% som gäller i så fall.
Jag kan tänka mig att det är något födoämne som hon inte tål och då är det bara att utesluta ett i taget.
Lycka till.
Saknar er masssoooor...

loijsan sa...

hahaha dom underbara underbara dansarna ;) hur hett som helst!