onsdag 1 september 2010

våran lilla tomte

Emsi har kommit in i en mössperiod igen!
Hon vill ha sin röda mysse, vare sig det är varmt lr kall, lr vare sig den matchar kläderna lr inte, hehe, så mössa får hon ha, våran lilla tomte=)
Idag sa Emmie ; -mamma, e det blaa?
-Aa det e bra, e det bra med dig? - Aaa! Rita? - Ja, snart. - Blaaa!

Insåg nu att det inte lät lika roligt när man skrev ner det, men IRL lät det hur sött som helst;)

Idag fick Micke fast jobb och jag är så himla glad o stolt!
Jobb, helst fast jobb är verkligen inte det lättaste att hitta nå mera,
men nu slog turen till här och me so happy! Heja Micke!

Jag sa till Micke just bara för ett par dagar sen att löser det sig inte med jobb här måste vi testa nån annanstans, kanske lite närmare hemåt för mig?
Dessutom har jag ruggig hemlängtan. Saknar mina söta där hemma!
Mirakulöst nog hände detta o andra bra saker idag,
kanske har nån betydelse?
Så nu stannar vi här tills vidare iaf.
jag hoppas att min saknad inte fortsätter att kännas såhär jobbig HELATIDEN!
Jag har saknat massor sen jag flyttade men sen i somras har det varit riktigt illa
och sånt känns varken kul eller bra i hjärtat.

Idag hämtade jag ut mina nya tabletter mot blodbrist som det stod.
HOPPAS dom hjälper mig bättre!
Jag tror att allt kommer kännas tiptop inom snar framtid igen ! Pussen

1 kommentar:

Laila sa...

Får lov och säga GRATTIS till Micke och hans nya jobb. Gud vad kul!!
Och lilla Ems, visste e det skönt med lite vara kläder nu. När jag går upp på morgonen har vi haft 4 grader bara. Så jag håller med Emmie om att visst det är dax för mössa nu, pluttan!