måndag 6 september 2010

Bra dag

Klockan är inte mkt än men jag känner att det här blir en bra dag.
När jag & Mio klev upp 05.40 stod Micke redan startklar med sina nya arb.kläder på =)
Spännande med nytt jobb, nya arb.kamrater o allt.
Emmie sov till 07 så Mio hann helt i lugn o ro äta sin morgongröt, ge mamma en stooor present i blöjan, bada o leka=)
Så när Emmie klev upp var Mio klar o jag kunde koncentrera mig på lilla krull lite mer.
Det blir lite mera stress o svett när man ska försöka få på båda kläderna samtidigt, antingen drar de åt varsitt håll, fast oftast hänger dom på varann osv osv.
Allting går ju, men just imorse tyckte jag att det var så smidigt såhär.
Vi tog en promenad till dagis, barnen glada o nöjda i vagnen.
På dagis började Emmie klä av sin lillebror, hon ville väl att han oxå skulle stanna.
Men vi sa hejdå och det var inga som helst ledsna miner och jag älskar´t!
Mio somnade så gott i vagnen på väg hem, vi tog en liten xtra lång promenad.
Han sover än och jag har hunnit ringa flera viktiga samtal mm.
Känns bra !
Och idag känner jag mig något piggare oxå.
Tyvärr får jag såååå ont i magen av järntabletterna.
men hellre ont i magen än att vara en zombie!

Nehepp, nu ska jag planera lite kalajs medans bubbo sover.
Nu vet jag i princip vilka som kommer, så så så då kan jag planera lite.
Vi delar upp kalasandet på 2 dagar.
Lördag ; örebro-hjärtan och söndag ; 08-hjärtan osv ;)
Eller vilket som om dagen knasar, bara jag vet på ett ungefär.
Sen som jag sa sist med så är våra dörarr alltid öppna, nu, då eller en annan gång,
även fast jag inte skickar inbjudan.
Ingen blir nog gladare över besök än mej=) *ler*
Moi moi!

Inga kommentarer: