tisdag 7 september 2010

syskonsäärlek

Mio & Emmie imorse på väg till dagis
Fikar ihop efter dagis. Dom är helt oskiljaktiga här hemma om dagarna.
Massa kramar o pussar, många hårda kramar oxå och Emmie brottar ofta ner lillebror som ännu inte har nån chans mot henne, förutom att dra i håret allt vad han kan.
Men att dom älskar varann mest i hela världen är det ingen tvekan på=)
Som de flesta vet är våra små riktigt morgonpigga små hjärtan.
Mio bökade hela natten. han var lugn så länge jag hängde över sängkanten o masserade/ killade på hans rygg, men så fort jag somnade till började han gråta.
Tänder? gaser? Jag vet inte??
Vid 03 somnade han gott iaf, men då vaknade Emmie av antagligen en mardröm o ville upp o göra välling.
Jupp, hon vill alltid följa med mig in till köket o sitta på köksbänken o hälla i 5 mått med välling i vattnet, hehe.
Sen vaknade Mio strax innan halv 6, kanonpigg!
Men Emmie däremot hon sov o sov!
7.40 fick jag väcka henne och det händer inte ofta att man får väcka henne på morgonen sådär.
Vi kom några minuter för sent till dagis.
Lämning gick toppen igen! (glad!)
Jag o Mio tog en promenix till affären o när vi kom hem satt lilla Annica & Ebbis o väntade på oss utanför. Mys!
Blidde ett par stora 'vanilj-latten' och tjejsnack.
Efter att flickorna gått var Mio sååååååååå övertrött.
Han grät o grät o INGET var bra.
Jag började sjunga här kommer pippi lååångstruuump o han blev helt tyst !!!
Jag vet inte hur många ggr jag hann sjunga den, men sen sov han så himla djupt.
Kändes tråkigt att behöva väcka honom för att hämta sessan,
men han var nöjd o glad o rosig om kinderna=)
Dagis hade gått bra. En liten kisseolycka bara.
Efter dagis gick vi o matade fåglarna igen vilket gör barnen så himla glada=)
När vi kom hem hann vi bara tvätta lite (uj vilket kånkande med tvätt o 2 små, MEN allting går!!!) och laga mat så var klockan redan efter 16 o lilla pappa kom hem.
En helt fin dag utan nå konstigheter har vi haft.

2 kommentarer:

loijsan sa...

=( fy va ja saknar att vara få vara vardags me dig!!
Ja hade också velat sitta där utanför o vänta när ni kommer hem, o så dricka kaffedrinkar o snacka gojja. SKIT!!

sina sa...

Oooo jag vet =(
SKIT är det!
Men jag ser fram emot att min Loijsan o lilla Mili sitter på trappen o väntar på oss en vacker dag, bara sådär, hehe.
LOVE U