söndag 26 september 2010

Säger som Emmie = BAJS!

Hjälp vad fullt upp man kan ha vissa dagar då!!!
Mio har varit kokhet idag med, 40gr, jätterosig om ena kinden o den är så varm, jag tror att det är tänder, men håller såklart koll ifall en mera kunnig måste ta en titt på honom?
Det är ren jäkla bajs att våra barn är sjuka så ofta!
Blir verkligen så ledsen i hjärtat. Och trött.
Jag funderar mkt på vad jag skulle kunna göra annorlunda för att förbättra det hela,
men som många läkare sagt hittills så kan jag inte göra nåt annorlunda!
Vissa barn är bara så väldigt mottagliga för alla basilusker runtomkring och vissa barn reagerar jättestarkt på att få tänder, växa, ja, en hel djungel det där med att växa upp är det!
Men ändå,, om jag på nåt vis kunde göra nåt annorlunda???
Men jag får se det som att mina små hjärtan härdas?
Oftast är det inga konstigheter, jag är rätt van med detta,
men de här 2 senaste dagarna eller mest kvällarna har varit tuffa.
Mio har varit så ledsen, vill inte somna och vill helst vara hos mamma.
Emmie har varit totalt speedad på kvällarna och som vanligt är hon min lilla söta skugga=)
Men ännu en gång har jag önskat så högt att jag kunde ha delat mig på 2.
Man måste lära barnen att vänta, MEN när nån man älskar högt o innerligt mår så dåligt, vill man gärna inte be o vänta??
Då får jag tålmodigt försöka upprepa och tala om för min lilla 2 åring som tittar ledset o undrade med sina stora ögon varför just hon får vänta, typ helatiden?
Snurrigt det vart nu va? Men det snurrar i min skalle just nu. *s*
Jag önskar bara att jag hade 4 armar o 4 ben, hehe.
Hur som sover våra sötpluppar nu.
Vi får se hur natten blir?
Dagis för Emmie imorgon. Hon skiner upp när jag nämner dagis och hennes kompisar där=)
Mio ska på 1års kontroll, men det lär inte bli nåt av det.

Trots lite småkaos o världens ljudnivå här hemma i helgen har vi haft det mys=)
Micke duschar o sen blir det film.
Han tror nog att jag ska orka släppa till ikväll? HAAAHAHAHAHAHA!!!
Skämt skämt skämt!
Nehepp, nu ska jag duscha o sen en stor kopp coffe till en bra film.
Puss hej, imorgon är en ny lättare dag tror jag bestämt. Humöret är glatt iaf!

Inga kommentarer: