torsdag 30 september 2010

Sån var våran dag!





Imores var jag mer eller mindre gråtfärdig när jag vaknade,
men det hade förklaringen att jag inte sovit alls mkt på natten.
Mio hade ingen märbar feber, men han grät o grät o grät.
Nånstans ( förmodligen öronen) hade han väääldigt ont!
Till slut väckte han en kokhet Emmie!
Jag gick runt runt med Mio och sa till lilla Emsan att krypa upp i sängen igen, vilket hon gjorde jättesnällt.
Hon låg där helt febrig o tittade på /halvslumrade,
men efter sisådär 30min fick det vara nog!
Jag tempade henne, 40gr, väldigt märkligt då hon inte är ens förkyld???
Gav en Panodil och febern började nog sjunka rätt så snabbt för det blev LIV i lilla fröken.
Ooooo vad hon tjoade och ropade och sen blev hon ledsen,
hon ville ju ha mamma för sig själv när hon mådde så dåligt.
Jag försökte verkligen att båda skulle få sin del av mammas närhet o omsorg, kärlek och värme, men ännu en gång räckte jag inte till.
Mitt hjärta går verkligen sönder av sånt!
Till slut somnade Mio och då kunde jag i lugn o ro klappa på Emmie tills hon somnade gott.
Så ja, när vi gick upp vid 06 trodde jag att jag på riktigt skulle tuppa av o kände att gråten inte var långt ifrån,
men sen kom jag p0å att prinsen fyller ju första året idag och min trötthet förvandlades till massa känslor och glädje=)

Annica kom redan strax efter 09 med sin lilla Ebbis för att underhålla mina hjärtan här så att jag kunde baka baka baka.
Allting går men det är inte så lätt med 2 små som inte mår bra och när man själv är dödens trött,
så jag var jätteglad att dom var här hos oss ända till em.
Dessutom var det väldigt mysigt. Barnen tycker så mkt om annica och Emmie är helt överförtjust i lilla Ebba-dollen.
Jag hann raka ena sidan på fröken Larssons hår och det vart riktigt fint!!
Passar henne och hennes stil!
Jag har rakat Mio idag oxå, trimmade bort mowhaken där bak=)
Så nu kommer han se ut som en riktig prins på sitt kalas=)

Barnen somnade hyfsat tidigt, så nöjda och glada och ruggigt trötta.
Emmie har verkligen varit stora tjejen idag.
Hehe, när jag la Mio där efter lunch och kom ut till köket sa Annica att hon trodde Emmie varit o kissat själv?
Jag går in på toa, jupp, hon hade gjort nr2 själv, tömt pottan och lagt den uppochner där jag brukar lägga den efter att jag spolat av den.
Det är så mkt saker med henne som man hajar till liksom, hon har verkligen vuxit nu!
Hon har hjälpt mig med ALLT precis hela dagen.
Torkat Mios mun, slängt skräp, gett Mio nappen och hämtat saker åt honom, gått med tvätt till tvättkorgen o städat på rummet.
Idag har hon verkligen varit min stora duktiga fast ändå lilla tjeja.
Mio har varit småledsen hela eftermiddagen o helst hängt på min höft,
men han blev glad över sin 1års present och har varit nöjd som sagt så länge han har fått vara fastklistrad vid mig, så han har nog allt oxå haft en bra dag, hans födelsedag=)

Joo, jag hann baka snickers oxå!
Och så knackade det på dörren senare på em och lilla söta Annica kom förbi på hemvägen med en present till mig, örhängen som jag så gärna ville ha. Tack min gumma!

Nu måste jag typ sova.
Emmie är kokande varm igen *buhuuu*.
Men jag hoppas på en bättre och lugnare natt för oss alla 3!
Tack för alla söta gratulationer idag!!!!!

Inga kommentarer: