tisdag 18 september 2012

Tysta leken...

Idag kör vi tysta leken här hemma.
Eller ja Emmie iaf.
Lilla snorpan har väldigt ont halsen och örona idag.
Hon har inte sagt många ord inte och de orden som hon sagt låter som kalle anka ungefär.

Jag har passat på att tvätta och städa/renbädda.
Vi har lekt det snorpan orkat och bakat lite.

Nästa vecka fyller Mio år!
Helt galet vad tiden går.
I år delar vi upp kalasandet på 2 helger, känns som mest rätt just nu.
Annars brukar vi ju köra på ; finns det hjärterum så finns det stjärterum,
vilket är helt rätt,
men nu gör vi såhär ;)
Min skalle är typ tom på idér om vad jag ska baka.
jag vet att jag tänkte på nån sketabra grej,
men nu har jag inte en aning om VAD det var jag tänkte på?
Aja, nåt roligt hinner jag allt komma på =)

3 kommentarer:

Laila sa...

Åh, mamma får baka en spidermantårta till stora 3-åringen.
Jag tycker du skall gå in på den här bloggen och få inspiration: www.bloggfamiljen.se/bakverkochfikastunder/. Hon gör så många fina tårtor så man blir alldeles stum. Men det bästa är att hon berättar hur man gör. Kanske kan vara något för bagare Ritzen?!!
Krya på sig fina Emmie.
Kram

Laila sa...

Oh, vad duktig hon är er kämpe till dotter. En annan klagar lite när man har ont i halsen. Emmie har nog mer än ont men inte klagar hon. Och mamma får vila öronen för tids nog så kommer hon att vilja prata igen och då finns det nog ingen hejd på henne.
Många styrkekramar

sina sa...

Ojjjjjjjjj TACK för tipset gumman!
Måste sätta mig o kolla igenom bloggen ordentligt när kottarna sover;)
Ja öronen vilar jag allt vad jag kan hehe.
Och du, hjälp så mkt bättre syskonen Bjerkenstam håller sams när de inte går på varann hela dagarna!
Javisst, hon är riktigt tapper lilla Emmiekrull, jag är impad! =)
Saknar dig!