torsdag 27 september 2012

Nytt schema och en söt ängel

Jahoppja,
jag fick mitt nya schema idag, jublade inte precis.
Jag har många kvällar och som jag sagt förut så är inte det där med kvällspass min melodi sen jag vart mamma.
Jag har EN rak vecka,
annars har jag minst 2 kvällar /v.
Ett par veckor tom 4 kvällar. Suck!
Sista dagen på schemat är en söndag,
söndag den 23/12, alltså dagen före julafton.
Den helgen jobbar jag naturligtvis och har man långhelg som jag då har,
brukar man avsluta med en måndag.
Oh no no no, jag vill INTE jobba julafton.
VAD SOM, men inte julafton !!!!!!!!!!!!!

Innan jag fick barn jobbade jag jämt jul,
för jag tänkte på dem som har barn.
Och att om jag nu jobbar många jular så kanske det slår tillbaka på mig i framtiden,
alltså att jag får vara hemma med mina små den mysigaste dagen på året??
Vi får se...?
Och ang mina massa kvällar, så får jag hoppas på vänliga själar som kanske byter med mig då o då?

Idag fick jag gå ner för att fotas och skaffa nytt E-leg som man måste ha när man jobbar på sjukhus.
På vägen dit hittade den söta ängeln som nu pryder min bussarong. Såså söt ;)

Nu ska tanten koka lite kaffe och paxa sig framför tv´n och glutta på HELA SVERIGE BAKAR.
Är nog enda stunden på hela veckan som jag sitter still en hel timme, hehe.

jag hade behövt baka bullar idag, för jag vet inte hur jag ska hinna innan söndagens kalas annars,
men jag har helt enkelt inte hunnit idag och nu är klockan 20.30,
jag tyar inte med ett par timmars bullebak.
Måste komma i säng i hyfsad tid,
för att orka ta hand om di sjuka imon igen. Pöss!

Min söta ängel ;)


3 kommentarer:

Tessan sa...

Håller med, inte julafton!!! I år klarar jag mig. Lär säkert bli tillfrågad att jobba, men kommer säga nej! Julafton är härlig för mig och barnen! Hoppas du slipper, kraam <3

Therese sa...

Hjärtat jag håller med dig, vad som men INTE julafton! Jag tog semester julveckan för att vara helt säker på att jag får vara hemma. hehe
Men man vet aldrig om det går igenom, men hoppas på det.
Hellre jobbar jag nyår då. Inte så roligt kanske men bättre än julafton.
Tråkigt när man får såna skittider. Jag lider med dig för jag har ju precis likadant.
Vi får kasta vår bitterhet på varandra och försöka hitta lite glädje i det hela! Men lätt blir det inte ;)
Hoppas ni får en toppen helg och all styrka och kärlek till dig så att du ska orka med allt du har tänkt dig!
<3

sina sa...

Om inte annat kan vi börja tävla mot varann vem som har mest kvällar o sugigaste högtidspass,
kanske blir roligare då?
Eller,, nooot=)
Hehe
Love you!