torsdag 6 september 2012

Torsdag

Denna dagen har innefattat dagis, jobb, föräldramöte, handling, bada små trötta kottar, laga mat, ohjaa sånt som hör allas vardag till.
Emmie var ledsen när jag lämnade dom på dagis men dagen hade gått bra.
Dock var hon väldigt ledsen och trött när jag hämtade dom på dagis.
Stora stora tårar.
Efter dagis åkte vi och handlade lite gott och äta och en äldre dam stannade och pratade med oss.
Hon såg Emmies rödgråtna trötta ögon och pratade med oss om att det minsann inte är lätt att vara liten och att det även inte är lätt att vara mamma alla ggr.
Alla dessa långa dagar osv osv.
Vilken gullig mormor mamma, sa Emmie.
Sen undrade hon om det var såna jag hade hand om på mitt jobb?
Ja, hehe, bland annat är det såna.
Idag har jag jobbat på den geriatriska sidan.
Men imorgon ska jag visst vara på neurologen.
Så under denna veckan har jag hunnit med 3 av de 4 avdelningarna då.
Men det känns helt okej!
Vissa dagar unga patienter, andra dagar äldre.
Vissa dagar förvärvade skador, andra dagar elaka sjukdomar.
Ingen dag är sig lik.
Idag undrade min usk kollega om jag är lika rastlös & effektiv hemma?
Hehe jaa, jag sitter nog inte still många minuter;)
Fast det kan vara jobbigt, att helatiden vara tvungen att göra nån nytta,
trots att det kanske kunde vänta en stund?

Hur som haver,
när katten är borta dansar råttorna på bordet ;
jag har bäddat stooora madrassen på vardagsrumsgolvet åt mig och mina små.
Känns tryggt att sova där och så, 
nu när våran Micke inte är hemma.

Nu måste jag sova igen för klockan plingar 05.00.
Kanske ska vi leka med våra fina hjärtan efter jobbet imon,
eller så gör vi det på lördag?
Hursomhaver, imorgon är det fredagsmyyyyyys!

Inga kommentarer: