måndag 24 september 2012

Baking baking

En nötkrämsrulle blir till ;)

Friskhetstecken??



Denna ska frysas in och bli till små bakelser sen ;)

Fler tårtbottnar till Mio´s regnbågstårta ;)


Såhär får vi till LILA färg!

Blidde en rosa oxå...


Och till sist, chokladbotten till en Mascarponetårta. Systrarna Bjerkenstam brukar gilla den, så det har fått bli till en tradition att jag bakar en sån vid varje kalajs ;)

Förstört min skönaste tisha??

Klara för idag,, eller orkar vi med några bullar oxå tro?

8 kommentarer:

Therese sa...

Så skönt att se Emmie glad igen <3
Kan hon prata bättre nu? Utan att det gör ont?
Härligt med jobbet då gumman!! Vet att du hellre hade gjort något heeeelllt annat ;) men men man får ta vad som bjuds ;)

Oj så mycket gott ni bakar! Hade lätt kunnat smälla i mig allt på en gång. Den där rullen såg farligt god ut.

Lela sa...

Det gör inget om den bidde förstörd, för jag har en likasammadan som jag aldrig har använt, du kan få'n! pöss

sina sa...

Tessan min,
ja o den där rullen ska bli till små bakelser tänkte jag,
när kommer ni på kaffe? *ler*
Emmie har ff lite ont men pratar gör hon och rösten har förändrats, hehe.
Absolut,
du vet ju om mina framtida planer hehe och jag pratade just med den chefen som även är en av mina finaste och de drömmarna blir nog till våren då?
Så det e la gött o ha detta jobb som trygghet nu=)
Puss love

sina sa...

Lelalove,
men varför du inte använda den?? Vavava?
Så himla skön!
Men det tackar jag för isf=)
Puss på dig,
nu måste vi ta oss i kragen o ha kramkalas! LOVE

Therese sa...

Hade gärna kommit på kaffe varje dag om jag hade kunnat söta du ;)

Ang. din tröja! Innan du tvättar den så köp galltvål (finns på dom flesta ica) den finns att köpa i flytande eller som en vanlig "hårdtvål" och den brukar jag använda till allt.
Jag gnuggar med lite vatten och tvålen innan jag kör de i maskinen. Man behöver inte skölja av tvålen innan man slänger i den i maskinen.
Om de skulle vara svåra fläckar så kan man låta det ligga en natt eller så innan man tvättar den.
Har fått bort det mesta med den tvålen. Jättebra grejer det där =)

sina sa...

Ohoooo!
och en annan vän tipsade om galltvål till Emmie som är så känslig i hyn.
Galltvål is the shit låter det som!=)
PUSS

Lela sa...

vet ej! Men vill du ha'n kan du få'n för du är ett göll! Vi ska snart ses faktiskt för det har jag bestämt!

sina sa...

SÖTNOOS!!!!!!!!!!