tisdag 18 september 2012

Tysta leken forts...





Lilla Emmie sa inte många ord igår och inatt har hon haft grymt ont i halsen.
Med Alvedon i kroppen ligger hon nu och tittar på BoliBompa,
men säger inget.
Jag försöker locka med allt möjligt så att hon ska få i sig lite näring /vätska,
men det slinker ner ytterst få droppar.

Mio har själv valt att gå på dagis dessa dagar.
Eller, i måndags var han ju tvungen,
men igår och idag har vi frågat honom och han VILL.
Igår sa han så nöjt till mig, det e min dagis mamma och jag kan leka själv ;)
Enligt fröknarna är det STOR skillnad på lillfinnen när systeryster inte är där.
Han tar mer egna initiativ och leker mer med de andra barnen.
När storasyster är där, vill han mest hänga efter henne helatiden och skaffar sig därför inga egna vänner om man säger så.
Mio är en väldigt glad pojke,
men dessa dagar märker även vi skillnad, han är verkligen SÅ glad.
Och verkar vara så stolt. Han kan själv!!!
Underbara lilla gosse.
Tänk att han blir 3år nästa helg!
Det  han just nu önskar sig är en cykel, en hjälm, Emmies one piece hehe, tårta och bullar.
Han har pratat om den där cykeln länge länge nu.
Vi tänkte tjuvstarta firandet lite dagen innan han fyller.
Han ska först få sin hjälm, 
sen rullar vi in den fina Spiderman cykeln, precis den han önskat sig i månader nu ;)
Ska bli såååå roligt och se hans min !!! =)

Inga kommentarer: