torsdag 3 februari 2011

Topp!

Gick hur bra som helst att jobba natten!
Jobbade med snälla själar och timmarna bara flög fram till 04.
Sen var det lite som att få en klubba i skallen, alla blev så trötta.
jag kunde inte sitta still för då hade jag nog somnat?
Vid 05.30 satte vi igång med morgonrundan o vips så var det dax att gå hem!
Gick till bilen med lätta glada steg, kändes så himla bra!!!!
När jag parkerade bilen såg jag en liten trolltjej sitta i fönstret,
hon sken upp som en sol när hon fick syn på mig och sprang till dörren för att möta mig.
Älskade ungar vad man kan sakna bara efter några timmar borta!!!
Åååå dom tittade på mig med så mkt kärlek och jag hade ingen lust att gå o lägga mig utan ville bara kramas=)
Men vid 8 kom jag i säng iaf och sov till 13.
Upp o hoppa och åka o handla o fixa några ärenden.
Blev ingen träning idag för min jympakompis ligger hemma i hög feber och bihålsinf.
Krya krya krya kramar!
Istället blidde det en lugn kväll och det känns gott för nu kom tröttheten och huvudvärken.
För Micke hade det gått helt okej,
men han såg ganska så trött ut när jag kom hem på morgonen=)
Emmie hade väl gråtit lite efter mig inatt och Mio-bubben ville gå upp 03.30.
Så visst fick han se trött ut med all rätt!
Nu kanske han förstår varför jag ser ut som ett spöke många dagar hahhaha.

Hur som, hoppas att det blir mera jobb snart,
för det kändes verkligen så bra i hela mig att få jobba,
ta hand om människor som behöver tas om hand.
Jag älskar verkligen att få jobba inom vården!

1 kommentar:

Laila sa...

Haaha spöke!
Ja, ibland behöver karlarna egen tid med barnen för att förstå hur mycket man gör och varför man är så in i bombens trött ibland. Jag tror du har skämt bort lilla Micke med att ta nattpassen så han får sova sin skönhetssömn;)
Hoppas nu att du får många pass... Håller tummarna åt dig.

Kramis