fredag 11 februari 2011

När Micke vaknar...

När Micke vaknar ska jag SOVA igen tänkte jag.
Den här febern verkar visst inte ta o ge sig?
Fast jag har bara runt 38,5, men den känns i kröppen iaf.
Natten var lite si o så.
Jag la mej tidigt men vaknade vid 00.30 till att dörrarna skallrade av att nån ryckte i portdörren.
(vi bor 1/2tr upp)
Går upp o hör hur nån försöker få upp portdörren genom att slita o banka i den.
Kikar in i lekrummet som är i andra sidan av lgh,
då ser jag en keps röra sig utanför fönstret, alltså försökte nån klättra upp,
kanske för att banka på vårt fönster dådå?
Och ni vet känslan när man blir dörädd, nyvaken och mitt hjärta slog i 180.
I samma stund hör jag spring i trappen och nån som öppnar dörren åt killen som står utanför.
Godeguuud!
Han väckte säkert alla på nedre plan bara för att komma in till festen som fortsatte spela hög musik till långt in på natten. Hmm.

Emmie vaknade strax efter 02.
Hon bara satt upp o tittade och ville vara nära mig.
Sådär har hon gjort några nätter nu.
Jag vet inte om lilla fröken kanske har börjat drömma mkt?
Hur som somnade vi efter en bra stund,
men kl.05 var det dax o gå upp med lilla Miobullen som prompt ska upp men ändå sitter här o försöker äta frulle o ser på Trassel med trötta ögon.
Nu väntar jag nån timme lr så och väcker Micke för att få sova en stund till själv igen.
Mmmm vad det är gott o sova!=)

De flesta dagarna får jag mig så många goda skratt med barnen.
Igår säger jag nåt till barnen, då säger Emmie ; sluta tjata mamma.
Haha, ja, jag tjatar nog lite väl mkt, men jag tjatar av kärlek brukar jag säga.
När vi var o handlade stannar Emmie upp, tittar bakåt o ropar i samma ton som vi brukar ; pappa! Komigen!
En karl som gick förbi brast ut i skratt, alltid lyckas hon roa nån=)

Senare frågade jag Emmie, hur gammal är Mio?
Ett säger hon å håller upp 1 finger.
Dudå Emmie, du fyller år om några månader, hur gammal blir du då?
Mmm treee? Fast de där tre fingrarna var svåra o få upp.
Pappa då, hur gammal e pappa? - Gammal!
Haha.
Hur gammal e mamma?
Hon tittar länge på mig, försöker få upp sina två fingrar raka o med ett lite osäkert flin på läpparna säger hon PEACE! (fast det låter mer som piss när hon säger det!)
Hahahahaha !!!
Jaaa peace lilla gumman, lika bra att vi inte pratar högt om mammas ålder! HAHAHA!
Jajja, kanske är dessa saker som mest roliga för mig eftersom jag är hennes mamma?
Men hon lyckas roa mig iaf;)
Och lilla Mio, han utvecklas o växer med en ruggig fart!
Han tar efter ALLT efter sin systeryster.
Dom två kramas o pussas o går ofta hand i hand, men dom kan bråka oxå kan jag lova!
Konstiga är att hur mycket puttar o tjuvnyp de än gör om dagen verkar de aldrig bli riktigt sura på varann?
Men det är väl det som kallas för syskonkärlek?
Mio han har lärt sig att ge igen,
men han har oxå lärt sig att markera vad som är okej o inte OCH att komma till mamma o tjalla
det gör han många ggr om dagen hehehehe älskade lillfinne.

Nehepp, nu ska jag o Mio leka med lite Play-Doh så att lilla pappa & Emmie får sova en stund till i tysthet=)

Inga kommentarer: