måndag 7 februari 2011

En bra söndag

Väntar på finska familjen=)

Mio myser med Christoffer o big sister Minna
I Joonas trygga famn trivs barnen
Älskadeälskade pappa världens bästa! (barnen trodde nog att morfar är självaste jultomten?=))



Vi hade en tokmysig söndag med våra söta från tokstan.
Trots att jag hade svinont i halsen och kände mig febrig gick dagen fort och lättsamt.
Det värmer så himla mycket i hjärtat o se hur mycket familjen älskar barnen,
trots att vi inte träffar dom alltför ofta.
Barnen sitter hos dom, kramas o pussas mer än gärna och inte ett dugg blyga är de för dom.
Känns så bra!
Vi fick massa fina presenter, som vanligt.
Barnen fick leksaker och jag fick en blomma och krämer, smink mm.
Underbara storasyster som tänkt på mig!
Jag är ju alltid så väldigt mörk under ögonen och hon vet att jag lider för detta,
så hon hade köpt aniskts + ögonkräm med Aloe Vera och riktigt bra concealer (stavar man så?).
Jag blev verkligen jättejätteglad!
Händer alltför sällan att jag numera unnar mig det minsta faktiskt,
så jag blev GLAD!
Sen hade hon köpt en finsk gammeldax kräm till Emmie.
En STOR burk fick hon=)
Tummeli heter den.
Ska tydligen vara mkt bra för utslag, spruckna knogar/hälar, torra armbågar, sårskorpor, eksem och tom finnar!
Jag ska testa detta på henne och hoppas det hjälper.
Och jag tror faktiskt på krämen för den känns så himla behaglig redan när man smörjer!
Plus att Emmie piper inte ens när jag smörjer, så det svider inte.
Så tack från hela hjärtat för att ni kom och tack för allt fint vi fick!!!
Älskar er till månen och tillbaka flera ggr om!

Idag har hesa emmie varit hemma från dagis.
men Mio var där 2tim.
Vi mjukstartar eftersom han hann gå inskolningen o sen blev han sjuk o har varit hemma 2v.
Kör samma imorgon igen, 9-11.

Jag har känt mig varm idag o halsen gör ff ont, men inte lika mkt.
Dax o fixa lite lunch. Hejhej!

1 kommentar:

Therese sa...

Man ser verkligen att ni är systrar =) Så lika ni är!!