tisdag 1 februari 2011

Tisdag

Emmie är på dagis men Mio fick vi sjuka idag med,
han är varm och snorar nåt så fruktansvärt.
Lillfinnen är gnällig o blir lätt ledsen men ändå har han spring i benen till max och klättrar klättrar o klättrar.
Inte en stund kan man vända ryggen till om man inte vill hitta honom i princip hängandes i takkronan.
Jag hoppas att han kommer tröttna på att leka apa snart,
för mitt hjärta är i halsgropen många många ggr om dagen.
Här hemma svär vi typ aldrig, faktiskt så skrattade Annica igår åt att det var nog första gången hon hörde mig svära när jag ännu en gång blev rädd att Mio skulle falla och då ploppade ett herrejävlar ur munnen på mej.
Hur som, måste lilla Emmie (som är som en svamp o suger åt sig ALLT vi säger o gör) ha hört
antingen mig lr Micke säga ordet f-n (måste vara Micke? haha),
för hon har minsann börjat muttra 'va-vaan' när nåt inte går som hon vill!
Imose skulle fröken jag kan allt själv klä på sig, som vanligt,
men när hon inte fick igen blixtlåset på fleecejackan muttrade hon va-vaaaan för sig själv.
Vaaaa? Vad saaa du gumman fråga jag henne???
Hon vände bort huvudet, fortsatte kampen med blixtlåset o svarade Emmie hjälpa dej..
Sen skulle hon låsa dörren och det gick inte så bra,
då ploppade det ut samma sak ur munne på henne IGEN!!!
Jag försökte förklara att det där ordet använder vi INTE här hemma,
det använder vi inte alls överhuvudtaget nångång.
Hmm, hon bara tittade frågandes på mig.
Man får verkligen vakta sin tunga för nog snappar hon upp ALLT!

På torsdag ska jag försöka komma iväg och träna yeeeey.
Ska testa nåt som heter dans fuego,
träningsform som är inspirerad av latinamerikanska rytmer,
säkerligen är det nåt som liknar Zumba som är så poppis nu?
Ska bli skoj att få komma ut o röra på mammamagen lite=)

Nu ska jag göra ett ryck här hemma, jalla heeeeej!

Inga kommentarer: