torsdag 4 februari 2010

Lilla skalman



Natten som var bestämde sig sessan för o vakna vid halv 2 när jag bytte på Mio.
Hon var helt pigg o helt plötsligt stod hon där i mörkret i köket bakom mig och bad om välling när jag skakade iordning Mios flaska.
Hon låg i sängen o ropade efter pippi, låg upp o ner, på tvären och lite hur som.
Hon var helt enkelt inte ett dugg trött? Eller övertrött?
Mio hade ont i lilla magen och var orolig så Emmie fick lägga sig hos oss men jag måste ha somnat efter många försök till o få henne somna om, för vid 5 lyfte Micke på mitt täcke och där under låg hon, vid mina knän och snarkade gott=)
Våran Emmie Långstrump.
Denna natten blev det inte mkt sömn för mig och kl. 10 skulle jag träffa el doktore med Mio pga hans mage som krånglat rejält i nu 10dagar.
Så Micke bytte sitt pass så jag kunde åka till dr själv med Mio,
vilket var helt topp då vi blev remitterade till barnmottagningen för provtagning.
Men som tur var, var proverna bra och vi slapp bli inskrivna för att låta hans lilla mage vila från mat vilket de dividerade om först.
Jag ska fortsätta som jag gjort hittills, små mål men ofta,
så blir det nog ordning på magen med.
Blir det inte det får vi byta till modersmjölkersättning för allergiker,
för det kan även vara så att han helt plötsligt inte tål den vanliga ersättningen?
Filmade lilla skalman lite,, han brukar varje kväll eller rättare sagt innan 18 redan bli jättetrött och då vill han ligga o titta och sen somna in för natten helt själv.
Sen brukar han vakna till en liten stund eller vakna för mat och så fortsätter han o sussa.
Klockan är inte mkt, men snart är det natten för mig med.
Söta drömmar!


2 kommentarer:

Loijsan sa...

oh så skojsig natt du haft;)

Anonym sa...

Hihi ja dom tittsen är inte att leka med alltså;P
Inte magen heller för den delen! =)