tisdag 16 februari 2010

Friskis & Svettis

jag gick in på F&S hemsida i Örebro o kikade lite och fick en sån vilja att börja träna igen!
Jag har inte tränat på lite över 2år,
alltså inte sen jag flyttade hit till Örebro.
Jag som tränade nästan veckans alla dagar.. Hömm.
Och jag saknar träningen o känslan och NU känner jag att jag är såååå redo för träning igen!
Får en glad känsla o jag vill vill vill!

Dom har massa roliga jympapass såg jag!
Ex :
Dans Afro =steg och rytm med inspiration från afrikansk dans

Med inspiration från afrikansk dans har vi skapat ett medryckande och suggestivt pass med mycket rytmer och frigörande rörelser. Koreografin är enkel och lätt att ta till sig. Det är bara att härma och släppa loss känslan, låta trummusiken och dansstegen bli "ett". En skön helhetsupplevelse, som är uttrycksfull, kul och svettig och gränsar till meditativ på en och samma gång.


Yoga 1 - lugn och meditativ
Med enkla och trygga yogaövningar (asanas) för andning, rörlighet, styrka och balans har vi velat skapa ett lugnt och meditativt pass. En upplevelse där prestationskraven uteblir och närvaro och stillhet infinner sig. Med övningar som i ett lugnt tempo leder fram till förbättrad koncentration, ökad medvetenhet och inre ro.
Du behöver inte ha tränat yoga innan.


Mamma
- träning efter graviditeten
Bygg upp och hitta tillbaks till hållning, styrka och rörlighet med genomtänkt träning. I övningarna guidas du samtidigt att hitta tekniker för träning och kontroll av bålstabilitet och bäckenbotten, färdigheter du kan ta med till vardag och annan träning. Passet har inget avsnitt för konditionsträning, så komplettera gärna med promenader eller annan konditionsinriktad gruppträning.

Passet är en skön träningsstund med effektiva och trygga övningar för dig som vill komma igen efter graviditet och förlossning. Till mammapassen får också de små följa med. Är barnen med i salen tar vi hänsyn till detta och anpassar musik och övningar.


Hoppis&Skuttis
- lekfull jympa för barn och vuxna tillsammans
Spring, hopp och lek till glad musik för barn 2-4 år, tillsammans med vuxna.



Ja, lite lättare till en början sådär, sen kan man avancera när man fått upp flåset lite.

Nu e jag RIKTIGT taggad här hahahah.
Så i slutet på månaden blir det till o köpa lite träningskläder och så kan jag kanske önska mig ett träningskort av Micke i födelsedagspresent? *ler*
(från våran gemensamma kassa då såklart!)
Då får han en lite fastare kärring till sommaren, eller nåt =)
Om inte annat så garnaterat en piggare o gladare kärring=)

Jenny! Hojta till när jag får följa med!
Yeeeey!

1 kommentar:

loijsan sa...

precis så känner ja! vill så gärna komma i form...få en lite fastare kroppshydda;)