lördag 20 februari 2010

En MYCKET bra dag!

Godeguuud vilken syn det var utanför fönstret när vi klev upp imorse!
Snö snö o mera snö och det blåste och snöade MÄNGDER!
Men oj så mysigt tycker jag!
Tände massa värmeljus med Emmie hackihäl, kokade kaffe o fixade morgongröt o vi bara mös.
Vid 7 pep Mio till och Emmies min är ALLTID lika lycklig när hon får syn på en vaken lillebror.
Heeeeej lillebruuuuur, heeeej Mio, min lillebruuur!
Det är kärlek!

Vid 10 skulle vi på jympapass dådå. Jenny & barnenn skulle dit till halv 10,
så redan vid 9 var vi redo o gå ut o skotta oss fram till bilen.
Det tog lite tid,och det tog även lite tid att rulla ur snövallen som omringade bilen.
Tack för 4hjulsdrift säger jag!
Hoppis & Skuttis var jättekul, Emmie tittade förvånat på alla men mest på alla vuxna (mammor o pappor) som hoppade , gick på alla 4, lekte olika djur och klappade sig på rumpan o magen hahahah=)
Roligast var nog att få DANSA och springa runt runt runt!
Efter passet hade sötaste Jenny med frukt o dricka till barnen o de fick forts busa en stund.
Lilla Emsan hade så himla skoj o några ggr sprang hon till mig, gav mej en kram o sen fortsatte hon lattja med de andra små igen=)
Och jag o jenny fick en stund oxå, tycxker om henne o hennes familj så mkt.

Efter jympan åkte jag o Emsan o handlade lite lördagsgott och sen hem till värmen och våra pojkar som vi saknat.
Hur som, så ska jag o emmie fortsätta med mamma-dotter lördag förmiddagar.
Jag tror att det är mkt viktigt behövligt att man ger barnen lite ensamtid nån gång då o då.
Viktigt för både den lilla o den stora=)
Vi har haft en jättefin dag så den tackar vi för!

Barnen sover nöjt sen några timmar tillbaka.
Snöstorm ute men varmt o gott här hemma.
Nu ska jag glutta lite på tv-n o trycka i mej choklaaaaad! PUSS


3 kommentarer:

Milla sa...

Haha! Kan du inte lägga uppe ett videoklipp när du springer runt på alla 4, härmar olika djur och klappar dig på magen o rumpan;)

sina sa...

hahahaahjavisst Milla, allt för dig!=)
jag ska be jenny filma mig nästa lördag hahahha nooot=)
Men vet du, när det har med barnen o göra så e jag inte alls längre den tokblyga som jag alltid varit=)
Muuuuu=)=)

Carro sa...

Guuud va roligt det lät gumman:D
Jaa mys att du och Emsan fick lite egentid. Älskar er