torsdag 30 augusti 2012

Snoriga Sture

Mysfrukost




Nyvaken?=)

Även lunch till tända ljus ;)

Barnen önskade pannkakor och p+annkakor fick det bli ;)
Lilla Mio har vaknat natten igenom och är en riktig snorig Sture idag.
Vi började dagen med en riktigt mysig frukost med tända ljus.
helt perfekt när det är grått o trist och alla verkar en smula trötta idag.
Med ena ögat gluttade vi på en URMYSIG (men sorglig) film.
Den heter Joulutarina, (En julsaga). Sevärd!!!!!!!!!!!!!!!!!

Enda trippen idag var till Usö för att fixa parkeringstillstånd åt mig.
Och till affären för att handla glass till pannkakorna och lite pyssel till barnen.
ja det slank visst med några små boxerkalsonger åt lillfinnen oxå=)

Kottarna leker med nya lekleran, gör tårtor och grejer.
Mio verkar trött och skulle nog helst sova,
men då Emmie leker och låter villigt lillebror vara med ,vilket inte hör till vardagen så värst jämt,
därför har Mio svårt att slita sig och blunda en stund,
vilket han dock skulle behöva göra just nu.

5 kommentarer:

Therese sa...

Så mysigt ni har haft det idag! Vi åt också pannkakor =) Har haft en ledig dag, men tyvärr har det varit grått här med. Å en del regn.
Saga går nog igenom nån separationsångest eller nåt liknande. Där jag är, ja där är hon =) ska helst bära henne och kramas vill hon göra ett antal ggr i timmen. Kanske har det med dagis att göra eller vad tror du?

Ang Emmies op!!! Jag hade inte kunnat berätta för Tilda i förväg. Hon är alldeles för känslig och hade inte sovit på nätterna. Men vem vet, Emmie kanske mår bäst av att veta. Svårt det där.
Kommer tänka på er den dagen så du vet <3 Kanske är jag en smula nervös med er också!
puss mina fina

sina sa...

Lilla Sagasnoepan då, säker är det nåt sånt. De små går ju igenom så många olika faser.
Fast mina små, bägge två, är fortf där jag är hehe=)
Näää, jag vill inte berätta exakt vad de ska göra.
Jag förbereder på att vi ska till dr och att hon inte får äta den morgonen och att hon kommer få massa glass när vi är klara där =)
massa massa kramar!

sina sa...

*Sagasnorpan* skulle det ju stå=)

Therese sa...

Ja glass i stora lass! Det är hon verkligen värd efteråt.

Krya på dig sötaste Mio!

sina sa...

Jaa;)
Och det är nog det enda som inte gör så ont o svälja efteråt oxå?
Får bunkra upp med flera storpack Piggelin (vilket hon älskar=)

Mio tackar o skickar snoriga PUSSAR