måndag 27 augusti 2012

En smula ågren

Jag är så glad att arbetet sätter fart igen,
men hjälp vilken ångest jag har för mitt schema.
100% skift med MÅNGA kvällar.
Det känns som att jag sviker mina små när jag inte kan hämta dom från dagis, finnas där när de lägger sig och ja ni vet.
Och det är så tufft att orka med dag + kvällsjobb när man har små barn.
Hur orkar ni, hur gör ni, mina vänner, ni som jobbar skift?
Det känns som att min hjärna går konstant på högvarv för all planering så att allt ska flyta på så fint som möjligt.
Allting går, det vet jag ju,
men godeguuuuud vad jag längtar till den dagen jag får arbeta raka veckor.
Att ha samma rutiner och inte ett nedra hattande.

Jag har alltid älskat mitt jobb inom vården, vilket jag gör än,
men, jag börjar känna att jag har nog gjort detta nu?
Dax att byta inriktning?!

Sen tror jag faktiskt att nervositeten gör sitt också?
Jag har varit ett tag på Skebäck och där känner jag mig så himla trygg.
Jag har inte varit på Usö på ett halvår och man glömmer rutiner rätt så fort.
Avd 82 är så STORT!
Jag vet inte ens på vilken av de 4 avdelningarna jag är stationerad?
Det är så många patienter, och såååå mycket personal och trots att jag varit där till o från i fem hela år, har jag inte lärt känna nån.
jag har liksom ingen att ty mig till.

Sen att man knappt vet från dag till dag vart man ska vara, är en annan femma.
Ja jag säger bara godegud ge mig mod o styrka och LUGN!
Måtte detta år gå snabbt nu!!!
Nytt år, nya tag, nya utmaningar och förhoppningsvis ett arbete dit jag kan gå med lugn och harmoni i hjärtat och känna FIFASIKEN vad jag älskar mitt jobb.
Och att komma hem till mina små och orka/kunna vara den bästa mamman som man bara kan vara.

Jag försöker att intala för mig själv just nu att allting kommer att gå bra!!!

3 kommentarer:

Therese sa...

Å gumman! Jag känner precis som du gör. Önskar så att jag hade mån-fred varje vecka och inga kvällar. Vet inte heller hur jag ska orka =(
Lättare när dom blir större kanske?!
Vi får skicka all vår styrka till varandra hjärtat. Love u

Eva sa...

Jag tror på dig Sina!! ALLT kommer gå bra, stanna upp & pusta ut ibland bara samla tankarna & rätt som det är så är det över...
Du är ju dessutom en underbar mamma till dina små utan att behöva anstränga dig! Djupa andetag bara...STOR Kram & Lycka till gumman, detta fixar du! <3

sina sa...

Tack söta, ni är så fina!
Ja, jag tror på att allting går,
ett tag iaf!
Jag kommer att jobba mkt dag kväll dag kväll,
blir bara så orolig för barnens skull, sånt hattande...
Men vi tar en dag i taget va?
Många många kramar lovelovelove