måndag 9 januari 2012

Tycker inte att jag bett om så mkt...

Mmm, jag tycker allt att jag inte ber eller bett om så mkt här i livet.
Men nu ber jag faktiskt om att det ska ordna sig på jobbfronten!
Jag är trött på att aldrig veta och på att hatta runt!
Jag vill ha rutiner och ett o samma ställe att åka till.
Jag vill att barnen ska få dom rutinerna och vi vill ha den tryggheten.
Är det så mkt begärt?
Sen är jag nöjd. Tack o hej!

Och en annan sak,
ingångslönen för en uska här i örebro ligger på 17-18.000,
hur många års erfarenhet man än har,
går man in på den lönen!
Ööö what?
Jag har mött så många uskor, kvinnliga som manliga, mellan 50-60år,
som har många herrans år av erfarenhet.
De jobbar kanske 80% då det inte finns heltidstjänster och på den lönen plockar de ut kanske 11-12.000kr.
FÖR DET JOBBET MAN GÖR!
Jag fattar inte!
Jag har 14års erfarenhet och jag vill verkligen inte börja knega för en 17.000kr/mån,
om jag får säga mitt här o nu.
Men dyker det upp ett jobb är det ju självklart bara tacka o ta emot och sen hoppas på att man kan förhandla.
(vilket jag verkligen är världsbäst på hehe)
Jag förstår bara inte hur det kan vara såhär???

5 kommentarer:

Laila sa...

Tyvärr Sina har vi valt fel yrke med låg ingångslön och hur vi än gör så kommer den aldrig bli särskilt hög.
Nä, rörmokare, elektriker eller inom databranschen det är där man kan känna pengar....
Men att arbeta med människor är tydligen inte så värdefullt....
Kan inte mer än hålla med dig.
Håller tummarna att du snart får ett fast jobb.
Kramis

sina sa...

Jag börjar allvarligt fundera på om jag skulle ta lastbilskort???=)
Hur mår ni söta? haft det gott i jul/nyår?
Saknar er! Lovelovelove

Laila sa...

Lastbilschaffis du. Jag kan se dig sitta i lastbilshytten och se ut som en liten myra. Och då måste du ha skinn på näsan för (kanske en fördom jag har)det är en viss ibland tuff jargong chaffisarna emellan.
Ja varför inte, men tyvärr då är du hemifrån många timmar i sträck. Grejar du det? men där kan du känna pengar tror jag.
Vi mår väl hyfsat. Barna har börjat skolan igen så nu börjar allt att rulla på i sin bana igen.
Miss you a lot

sina sa...

Jamen den här myran gillar o köra bil=) Haha.
Joo kanske kan vara så?
Men det finns dagturer oxå.
Känner en tjej här som tog lastbilskort o jobbar 7-16 mån-fredag=)
Jadu, jag vete tusan vad man ska bli?
Jag vill bli bagare,
men jag tyar inte o läsa 3år med gymnasieelever o sen bagartiderna hua!
Dessutom är det ju inge jobb om man vill tjäna mer pengar.
men roligt vore det!
LOVE

Laila sa...

Jag vet en som fick gå 1 eller 2 terminer för att utbilda sig till bagare via arbetsförmedlningen. Kanske kan vara något att kolla upp.