tisdag 24 januari 2012

Ohlooord!

Idag har jag jobbat.
Blidde en tidig morgon för di små och en lång dag på dagis,
men glada var de för det.
Imorgon ska det jobbas oxå,
men ett lyxpass ; 10-16.
De senaste dagarna har jag verkligen varit dödens trött.
En kamp att fortsätta som jag gör och att orka vara jag i vardagen, (dvs en duracell)
knäna skakar av trötthet och huvudet värker.

Mio har varit småbökig de senaste nätterna och jag tror att det är därför?
Oavbruten sömn och sen upp o jobba långa dagar och ta hand om människor som är sjuka, ledsna, har ont, ja ni vet.
Idag fick jag prata finska på jobbet.
Vi har en återkommande finsk patient som jag tycker väldigt mycket om och idag hade jag hand om hennes träning och då fick vi chansen att språkas på finska.
Hon berättade om sitt liv och jag lyssnade med STORA öron.
Vilka berättelser! Och vilken människa!

Sen fick jag ett sms från min Loijsan och jag blev glad från hela hjärtat,
snart får vi chansen och umgås.
hade inte ens vågat att hoppas på att det skulle bli så snart;)
Ska även få kramas och umgås med 3 till av mina största hjärtan,
Joni,Joona & Carro.
Plus allt annat just då, detta kommer bli HELT PERFEKT!!!!!!
Alla stjärnor ihop, kan inte bli bättre!

Nu är det dags för en varm dusch.
Tjilivippen!

Inga kommentarer: