tisdag 31 januari 2012

Älskade Emmie


Nu har Emmie haft det jobbigt ett tag igen,
men kroppen täckt av utslag/eksem,
och nätterna är allt annat än lätta.
Hon gråter frustrerat i sömnen och river sönder sig totalt.
Hon sover brevid mig och jag får försöka 'hålla i hennes händer' och klappa försiktigt över armarna, ryggen, magen.
Smörja, gå upp med henne för att avbryta hennes galna klösande i sömnen.
Ge Tavegyl. Ibland ge Alvedon då hon får ont i hela kroppen,
säkert av spänningarna?
Och så växtvärk på det.
Natten som var, var riktigt jobbig för henne.
Jag kände att det inte ens var nån ide för mig att lägga ner huvudet på kudden utan jag försökte pyssla om henne, så att hon skulle kunna få några timmars sömn iaf.
På morgonen fick Micke ringa och boka tid hos doktorn,
trots att Emmie ska till usö den 17de,
men vi vehöver hjälp NU!!!!!
Och vi fick tid bums.
Nu fick Emmie mera kortison och nån stark penicilin som hon ska ta 3ggr/dag.
När det blir sådär illa för lilla troll,
blir det som en infektion i huden och det kan inte läka om hon inte får meducin mot det.
Hon har väl haft det så illa ett antal ggr förr.

Om ett par dagar borde utslagen och kliandet avta!
Tills nästa gång!
Om jag hade mkt pengar nu skulle jag ta min lilla flicka och åka till sol & värme på direkten, för det är det hon mår bäst av.
Min tappra lilla tösa....

5 kommentarer:

Laila sa...

Oh, stackars liten!
Kan ni inte höra med någon kurator om ni kan söka fondpengar så ni kan åka iväg med Ems till varmare land. Det finns så mycket olika fonder att söka bidrag hos så någon skall nog passa skruttan. Ni får flytta utomlands på vintern och bo sommarhalvåret i norden. Det vore nog någonting som skulle passa Ems och kanske mamsen också;)

sina sa...

Jamen gärna för mig!!!!!! =)
Jasså, hmm, ja jag vet inget om såna där saker faktiskt??
Kanske vore nåt o kolla upp,
eller att börja spara??=)
LOVE

carro sa...

Lillgos:-* hoppas medicinerna hjälper fort!!<3

sina sa...

Det hoppas jag med!
Synd bara att den smakar rövva och är jättesvår att få i henne.

Lela sa...

älskade finaste!!!!! all våran sälek till er.