tisdag 13 juli 2010

Dunder o brak!

Godeguuud vilket väder vi fick idag då!
Det har åskat dundrat och blixtrat.
När jag & Emmie var och handlade o satt i bilen på parkeringen small det så högt att man kände vibrationerna under fötterna och det lät som om nån slängt en bomb mitt framför oss.
Emmie blev rädd o började gråta och jag sket ner mig nästan!
Man såg på folket hur rädda dom blev. Huh!
Länge sen jag vart så skrämd!
Planen var att åka till M.berg en snabbis, men jag körde snällt HEM.

Imorgon ska det däremot bli +24gr SOL. Härligt!
Då ska jag hitta på nå skojsigt med mina små.

Jag är trött men jag har suttit o kikat lite efter jobb.
Tyvärr hittar jag inte så värst många platser där jag kan söka.
Jag vill jobba inom vården, för det är typ det jag kan o det jag gjort under mitt liv.
Men jag skulle ju så gärna vilja jobba med barn!
Alla som har varit hos oss vet hur våran planlösning på lgh är.
Emmies rum i ena änden o stooora sovrummet i 2a.
Hittills har barnen sovit i samma rum som oss,
men idag flyttade vi Emmies säng till hennes rum!
Blir att jag lr Micke får sova där med henne ett par nätter så hon inte blir totalt skräckslagen om hon skulle råka vakna på natten.
Vet inte om det är en bra ide, men för oss känns det mest rätt så.
Återstår o se hur det funkar!
Det hade varit så mkt enklare om sovrummen låg brevid varann.
Nära att knata över o att kunna höra! (För nu hör vi inte in till Emmie om vi ligger i vårt rum)
Annars får vi avvakta tills barnen får det stora sovrummet, då har de alltid sällskap & trygghet av varann iaf;)

Nu är det nattinatt här!

2 kommentarer:

Linda & Nova sa...

Hej gumman! Hoppas ni har det bra i värmen!? Idag är det ju inte lika varmt iallafall...lite skönt för omväxligs skull :) Det kommer säkert gå jättebra för lilla sessan och sova i eget rum. Mysigt med en liten egen säng..hehe. Ha en skön dag vännen! Kramar i massor

loijsan sa...

Tror de kommer gå bra de där..sover ni där några nätter så funkar de säkert sen.
När hon blir van vågar hon säkert gå in till er själv sen om nätterna om hon vaknar =)