fredag 16 juli 2010

Ajsomf-n

När jag väntade Emmie bet jag sönder en tand,
men jag har inte tänkt så mkt på den tanden för den har inte besvärat mej alltför mkt.
Förns igår kväll!
Jag var hemma med barnen o Micke skulle inte komma hem förrän sent.
Tandvärken slog till som en blixt från en blå himmel.
Godeguuuuud vilken smärta!!!!!!
Aldrig i min vildaste fantasi trodde jag att tandvärk skulle kunna göra så jädra ONT!
Jag visste verkligen inte vart jag skulle ta vägen?
Smsa Micke o försökte ringa honom men inge svar.
Smsa Ida som kom med tips. Jag var nästan redo o hämta en tegelsten o slå ut tanden själv.
HUR klarar människor av att gå med tandvärk en längre tid??????
Micke kom hem och Fredrik hade skickat med honom Alvedon,
så jag tog Alvedon + Ipren, som Ida sa, och ahhhhh då kunde jag iaf somna!

Vid 07 ringde Micke (jag kunde knappt ens prata) och bokade akuttid åt mej på haga.
Jag kom dit o rötgen visade sig en infl tand som tröck på en nerv, därför gjorde det så ont.
Såsåååå, den snälla tandläkaren fick dela på tanden o dra ut den.
Jag e ju så löjligt rädd för att ligga i den där stolen o gapa o kanske kvävas, hehe,
så jag lämnade nog en stor blöt svettfläck efter mig då jag gick därifrån?
Men nu är det över! tanden är borta, värken är borta, bara lite obehag o nästan 2000kr mindre på kontot. Vilken tur att jag är så himmmla RIK! *phuu*

Jajja! Huvudsaken är att den där tanden kommer aldrig mer besvära mig, om nu inte den där lilla rotbiten som e kvar ställer till med problem?
Imon hoppas jag att feberkänslan o det matta i kroppen har släppt.
Nu ska jag ha en fortsatt lugn fredag!

Massa krya på sig kramar till lilla Ebbis som har det lite jobbigt nu.
Pussar o kramar

1 kommentar:

loijsan sa...

de är ju helt otroligt att det ska kosta så mycket för att hålla munnen fräsch!
Många gånger kan de nog vara det som tvingar en att gå med tandvärk!