onsdag 12 maj 2010

Mardröm


Jag vaknade upp (lr Micke väckte mig) ur en sån hemsk mardröm inatt så jag hade svårt att somna om och ännu känns det jättekonstigt.. En MYCKET konstig dröm, man skulle kunna tro att jag knarkade eller nåt, hehe, men ni vet hur drömmar kan vara jätteskumma o röriga ibland. Det var mycket känslor o ord i drömmen som skulle kunna stämma, men mkt jag inte kunde förklara. Jag är ju en sån där som alltid tror att en dröm betyder nåt?? Hur som var jag mkt ledsen o mkt rädd i drömmen, jag grät frustrerat men alla mina nära & kära som var där, vände mig ryggen. En som jag håller mkt kär blev hämtad av sjukhuspersonal för att hon hade blivit som besatt av nånting. Hon liknade tjejen i exorsisten med beteendet, men såg som tur var inte ut som henne.Låg fastspänd på båren o ropade; Kom hiiit kom hiiit Sina! Jag försökte gå efter o hålla henne i handen för att jag verkligen ville, det här var ju nån jag älskade så mkt, samtidigt som jag var så fruktansvärt rädd för henne! Jag ville bara hem, hem till mina barn o hem till micke. Så jag går o går o går men jag vet inte vart mina barn är??? Och micke, han skulle ut på krogen med joni o joona o nå luffare mitt i allt kaos!? Hur som så fortsatte jag hemåt o äntligen kom jag fram! Men hemmet visade sig vara södertälje sjukhus, där jag jobbade i många många år. Jag såg dom stora balkongerna (tom min gamla avd), men dom stora balkongerna var bollhav numera. (jättekonstigt jag vet!) Jag visste att bollhavet brukade vara smockat med glada barn som lekte o tjoade. Och att sjukhuset var fyllt av liv o rörelse. Men nu var allt dött!!! Jag mötte en ung kille o frågade gråtandes o förtvivlat vad som hade hänt??? Men han tittade på mig med frågande ögon o sa ; vad menar du?? Alltså såg inte han det jag såg ? Sen vaknade jag upp!!! Visst skulle man kunna tro att jag rökt på eller nåt? hehe Jättekonstig dröm o jag har lite svårt att sluta klura på den.. Det var mkt smådetaljer i sömnen som stämmer in på folk runomkring mig, vad som händer i deras liv o vad de säkert känner, men det vill jag inte skriva om.. Usha nee, sikken tur att jag nästan aldrig drömmer eller kommer ihåg mina drömmar numera!!

Inga kommentarer: