lördag 8 maj 2010

En jättefin dag



Vi har haft en jättemysig dag idag även fast vi bara har varit hemma.
Städat har jag gjort men det gjorde jag medans kottarna sov.
Micke har knegat.
Min syster ringde mig idag, men hon startar samtalet med att spela upp en låt för mig.
En finsk låt som heter SINÄ VAIN och det betyder ENDAST DU.
För många år sen sa hon att den låten var till mig, texten är såsåså fin.
Hur som, känslig som jag är började jag tokgråta och hann väl samla mig lagom till att jag hörde hennes röst men sen var det kört igen.
Lite svårt o prata i luren när båda gråter.
Men lite gråt rensar huvudet och vi pratade länge hon o jag, min älskade storasyster som jag saknar så väldigt o saknar den tighta igetkommermellanoss relationen som vi hade förr.
Det är så mkt som hänt 'där hemma' sen jag flyttade och det är inget jag nånsin kommer att blogga om.. Hur som, jag saknar henne och jag saknar oss, som vi var då när jag bodde där.
Kom hiiiit systra mi så ska jag trolla !!! ;)
Ja, tänk om man kunde trolla!

På em var vi o handlade. Efter det blev det tacos och så började jag baka moccarutor.
Barnen var mätta o rena och pj-na var på, så de fick vara med o titta o därför somnade de lite senare, men det blev en helmysig kväll med tycker jag och nu sover våra söta så gott så.
Hemmet doftar nybakt och allt e rent o fint.
Jag ska hoppa i badet tänkte jag o sen slappa framför en film.
Imorgon kommer mina fina och jag läääängtaaaaaar så väldigt! PUSS

Inga kommentarer: