lördag 1 maj 2010

Lugn löööda

Idag har vi haft besök av farbror Mange & hans små sötnosar.
Barnen busade på o ljudnivån var HÖG men skoj hade dom;)
Efter det tog vi en promenix till affärn o stannade i parken för lite lek.
Men det var lite kallt ute, inte för att det hindrar våran Emmie!!
Nu sitter jag o färgar håret. en aaaning mörkare var det tänkt.
Men jag är LIVRÄDD att det blir nån grögrönskiftning,
vilket jag har råkat ut för ett antal ggr då jag mixtrat själv med färger.
Jag är ju väldigt fräknig o har då alltså röd pigment och då kan färgen ännu lättare misslyckas.
Huhh!!!!
Men jag är trött på mitt tokljusa hår, så jag chansar!
Går det åt helskotta blir det en mössa på hövvet imon o iväg för o köpa ny färg!!!
Dax o tvätta bort färgen nu. Hjääälp! hehe
Sen blir det film. Back Up Plan heter den.


När min lilla Emsi börjar toktrotsa ( ni vet Uuuuuääää allt e bajs mamma e bajs o när de bara inte vet VAD de ska göra av alla 1511 känslor i kroppen?) brukar jag ofta pussa henne i massor & kramakramakrama.
Oftast går det över o hon blir glad, eller nånstans mittemellan. *ler*
Eller vissa få ggr hjälper det tyvärr inte alls..

3 kommentarer:

annika sa...

Känner igen det där...elias trotsar och testar till tusen! Han har börjat klättra i spjälsängen nu, så nu får man vara på sin vakt=) Här är det bara att stänga dörren till sovrummet! Men dom är underbara ändå :D Massa kramar till er söta<3

Carro sa...

Oh hur blev håret gumman??
Ja det där med trots känner jag också igen! hehe tänk när dm är tonåringar sen:O

älskar er

sina sa...

Annika ; massa kramar till er med !!!!<3

Carro ; håret blev helt ok=)
ja godeguuud tonåringar ja hehe,
fast jag hade aldrig nå jobbiga trotsperioder som tonåring så hoppas mina små blir lika mig hehehehhe
LOVE U