måndag 31 maj 2010

Allt hänger samman..

Båda våra små har ju sk. Atopisk eksem och ex alla Emmies överkänsligheter hänger ju samman med detta.
Överkänslig mot Vanligt att citrusfruker, tomater, starka kryddor, jordgubbar och Luftburna ämnen: Gräs, trädpollen, mjäll från pälsdjur.
50% av atopiker utvecklar luftvägsbesvär.
De flesta blir besvärsfria under skolåldern men huden är fortfarande känslig.

Tycker så synd om mina små som måste utstå detta, de river ju sig såriga emellanåt.
Så mkt bajs det finns alltså.
Hoppas vi får tid till en hudspec så de kan hjälpa våra små på bästa möjliga sätt.

Jag fick hämta hem emmie från dagis, hon hade blivit varm o hängig o ledsen o stått vid grinden o ropat efter mamma.
Vet inte om det är medicinen (pollen) lr om det är vädret eller om hon börjar bli sjuk?
Hur som ska hon inte få en droppe av denna allergimedicin nå mer!
Måste finnas andra alternativ.
Nu sover mina hjärtan, alla 3 (Micke har hög feber med) så jag ska passa på o blunda om jag nu hinner=) Hej!

Inga kommentarer: