tisdag 11 maj 2010

Litelite nytt


Idag är det en fin dag, en solig dag.
Blidde en skön frisk promenad fram o tebax till dagis.
Emmie blev lite lissen när jag lämnade henne. Men jag hoppas att det gick över fort.
dagen började med att hon spolade ner sina nya örhängen.
Mmm, så kan man ju oxå göra!
Hon såg nog att ne det där gillar mamma INTE. Så hon kramade mig o sa avjoo.. Kan man vara ledsen på henne då?? Inte en sekund!
Vi har handlat lite nytt till barnen, som växer så det knakar!
Eller Mio iaf !! Emmie kan tom ha kläder från förra sommaren, men lite nytt e ju alltid kul!
Hur som, i Mios garderob ekar det, typ. han har vuxit ur det mesta.
Och hur mkt jag än vill så räcker inte mammapengen till massa nytt helahelatiden..
Men om det är nåt jag prioriterar så är det BARNEN såklart!
Själv hamnar man långt bak i listan av behöva-saker, men så är det!
Och vad gör det så länge barnen har det gott!
Hur som så behöver våran lilla gladfis massa nya kliederr.
Men huuur lätt är det att hitta fint till småpojkar??
Jag iaf tycker att det är skitsvårt!
Munktröjor till killar, vart finns det sånna??
Joo när de närmar sig 2år, så finns det massa fint & tufft, men innan 1år, jättesvårt ju !!
Tips?

Nu måste jag ner till tvätten! MoiMoi!





4 kommentarer:

Lela sa...

du måste åka till ullared! Så får det bli ;)Synd att vi inte bor närmre då kunde Mio fått Cashans urvuxna :)

sina sa...

vad söööt du är hjärtat!
men har du kikat på utbudet till småpojkar?? Jag hittar fasiken inte mkt fint. Till tjejer finns det ju huuuur mkt som helst ju!
Jag som älskar kliedeer.
Men ja, Mio han växer ju han med o kan snart ha alla tuffa storakillenkläder=)
Ullared skulle jag absolut vilja till!
Får sikta på o julhandla där kanske?=)
Hur mår ni söta då?? Pusssen

loijsan sa...

Ja håller me föregående här du=) Ullared! Vi lär ta en sväng i sommar faktiskt!

Börjar sakta men säkert inse att de faktiskt inte finns så mycket till småpojkar...kanske bara inte vet inte vart man ska leta =/

sina sa...

Loijsan ; Ullared innan jul då?=)