fredag 13 juli 2012

Trots

När min Emmie var bebis hörde jag vänner prata om trots och jag tänkte för mig själv,
äsh då, så farligt kan det ju inte vara?
Min Emmie kommer nog aldrig få nån trots iaf??
Pyttsan!!!
Tji fick jag, för här trotsas det till höger och vänster.
Dock inte sådär som jag hört att barnen lägger sig på marken ute och skriker rakt ut.
Och Emmie har faktiskt aldrig 'dummat' mig,
hon har varit på väg, men hejdat sig.
Däremot får både pappa och mio vara dumma,
även om det är JAG som egentligen är den 'dumma'.
MEN, det är mkt gråt och höga toner och min röst hörs INTE här hemma.
Våra små måste på nåt vis lixom spärrat mina toner i deras öron??
Jag får tjata tjata tjata!
Idag har jag nog sagt till lilla Mio sisådär 80ggr ; HOPPA INTE I DEN NYA SOFFAN!
jag vänder ryggen till och lille skutt är igång igen!
Och dom slåss med varann om allt och inget.
Men när vi kommer emellan, då försvarar de varann till max.
Är det bara jag som måste säga/be om nån enkel sak sisådär 20ggr?
Förstmed vanlig ton de första 6 gångerna,
sen högre högre o högre, och ändå hörs jag inte!!!

Idag fick jag säga till på skarpen,
då hör jag lilla Emmie mumla ; jag ska till farfar nu, då finns jag inte mer här.
- Va sa jag, ska du flytta till farfar?
- Mmm, jag tänkte det...

Älskade liten då ;)

Ännu en gång, det är inte lätt att  vara förälder alla ggr.
men det är nog inte så lätt att vara liten heller.

Och sist men inte minst, förlåt kära grannar för att våra små är så högljudda så rutorna skallrar.
Förhoppningsvis är detta övergående! Eller?



Idag jobbar jag kväll.
jag funderar om jag skulle våga mig på lite tapetsering innan jag drar mig mot work?
Eller kanske bara vara och samla krafter?
Om några timmar ska korvarna på dagis, sen är det fredagsmys och SOMMARLOV för dem=)
Underbart!

6 kommentarer:

Eva sa...

Du är INTE ensam söta Sina!!! Här hemma har mina kära barn tydligen uppfunnit ett sätt att bli döva på när jag talar. MEN jag kan trösta med att det blir värre, värre & värre för att sen bli en bra period! hahahaha ja, vad vore föräldraskapet utan de däringa braiga perioderna, du vet när dom inte bråkar så mycket och lyssnar nästan jämt! Vi får trösta oss med att det kommer, och jag trotsar nästan inte alls längre mot mina föräldrar så det så! ;0)) STOR Kram från en mamma till en annan <3

sina sa...

Du gör inte det?
Phuu då kan jag andas ut o känna att jag slipper den där trotsen om några enstaka år! *ler*
Ibland känner man som att man är ensam om detta och är det bara MINA barn som gör si o så,
men skönt då att veta, att så inte är fallet;)
Tur att vi är födda med en stor dos tålamod=)
Trots tunga perioder skulle man ju inte byta ut det mot nåt i hela världen <3
Kram på dig gumsan <3

Laila sa...

Ja du Sina. Kan bara trösta dig med efter trotsen kommer kaxigheten. Jag vet inte hur många gånger prinssesorna sagt att de skall flytta.
Och Lovisa skriker så hela Nykvarn hör. Vänta tills Ems lärt sig höga ciss. Då går inga rutor säkra. Och dörrar heller för den delen, för dem smäller hon igen så det dånar om det. Lovisa är hemsk när hon tar till den sidan. Men sedan så är de ju det goaste som finns emellan utbrotten. Uj, jag vågar inte tänka på när det är dax för tonårstrotsen....
Saknar dig massor.
Stor, stor kram

sina sa...

Oh hjälp!!!! hahahha
Då vet jag vad som väntar oss då.
Jag tror killar är lättare??
Stämmer det?
Saknar dig med hjärtat,
massamassamassa

Laila sa...

Nä, du Sina. Kom inte och tro att killar är lättare. De gör revolt när de kommer i tonåren....som de aldrig kommmer ur sedan;). Killar är oftast svårare därför att de oftast har svårare att tala om känslor och har sitt eget språk. Säger en sak som betyder något annat än vad man som mamma tror. Men jag skall inte dra alla över samma strå....Mio kommer säkert att bli en lätt kille när han blir tonåring.

Kram

sina sa...

Huhuuujajaaaa hjälp igen!=)
Jaa, det visar sig=)
Love u