tisdag 24 juli 2012

Blåbärspaj!










Smulpaj ala Emmie. Supergod!

Imorse vaknade vi innan 06.
Efter nån timme kikade vi ut, grått och blåsigt.
Nee-e tänkte jag, inte en till dag inne.
Varken jag eller barnen trivs att vara inne en hel dag.

Blåbäsrpaj, ska vi baka blåbärspaj?
Jaaaaaaaaa skriker barnen i hög stämma.
Då tänkte jag att vi drar ut och plockar bär till pajen?
Barnen var på såklart!
Först bakade vi lite muffins och ha med oss ut.
packade väskan, på med galonisar o gummistövlar o sen rattade vi mot Ånnaboda som ligger typ 17km från oss.

Det var knappt nån kotte där, så vi kunde lulla helt i lugn o ro och barnen tckte det var SÅÅÅ spännande och roligt.
Dock var dom mig hack i häl helatiden,
för man vet ju aldrig vad som gömmer sig bland stenar o stubbar i skogen va?=)
Vi lullade runt ett par timmar, fikade, skrek ikapp när en orm slingrade sig vid våra fötter och väl i bilen på hemvägen somnade Mio.

Hemma fick Emmie skölja de blå bären;)
Och göra en smulpaj.
Jag måttade och hon fixade resten. Så himla duktig.
Och det bästa av allt, den blev verkligen JÄTTEGOD!

Nöjda barn och en nöjd mamma !!!

Snart tar vi en liten promenix igen,
sen får det bli slapp resten av dagen.
Dock har jag EN VÄGG kvar att måla och det gör jag ikväll när barnen somnat ;)

2 kommentarer:

Therese sa...

Åh så mysigt, finns det något bättre än att knata runt i skogen. hehe vi älskar det. Snart är det dax för en tripp och plocka kantareller. Tildas favorit näst efter blåbär.
Vi har haft kanon väder idag, inte ett moln så långt ögat kunde nå! Ute hela dagen, vi åt lunch ute. Synd att solen inte nådde upp till örebro bara....<3

Så duktig Emmie är! Stor tjej nu som kan ta över helt efter mamma och baka massa gottit =)

sina sa...

Guuuuuuuuuuuuud så underbart!!!!
Tydligen ska det bli varmt här imon,
passa på o pressa allt vad man kan så man får lite färg på nosen inför lördagen;)
Fast vi är bortbjudna imon,
men man kan ju sitta ute där med=)