onsdag 25 juli 2012

Skratta eller gråta???




Imorse tvingades jag ta tag i det här med min onda skalle och nästintill dagliga huvudvärk.
Trycket bakom ögonen, allra helst vänster öga, gör så ont emellanåt,
så jag kände att jag orkar inte mer!
Nån eller nåt borde kunna hjälpa mig!?
Tänk så mkt gladare och ännu mer energisk jag vore, om jag slapp ha ont för jämnan.

Jag fick en avbokningstid och sköterskorna var heeeeelt underbara på vc.
De tog helt enkelt hand om barnen medans jag var inne hos dr.
Va??
Hur ofta händer det liksom. GULD!!!!
Läkaren såg att jag hade vätska bakom vänster öra, han skrev ut tabletter,
nåt som är antiinflammatoriskt,
sen skickade han mig på provtagning.
Det blev flera rör + kisseprov.
Och så blev jag remitterad på skallröngen.
Läskig, jaa faktiskt, gud vete vad som gömmer sig bakom mitt pannben????????
men så himla skönt med en läkare som tar en på allvar och ser till att det händer saker.
Kanske kan jag få hjälp nu?

Vi skulle iväg på kalas i frövi,
men jag orkade helt enkelt inte *dåliga jag*,
så jag och barnen spenderade typ hela dagen på plaskis.
Godegud vilken värme det har varit idag. LOVE IT!
Trötta begav vi oss hemåt,
hann lagom fixa maten och duscha av oss,
tills Micke kom hem efter lite övertid.
Jag skyndade iväg för att handla och på hemvägen, precis vid en korsning,
trampar kopplingen luft och där står jag!!!!!!!!!!!!
Allvarligt talat, jag visste inte om jag skulle börja storgråta eller skratta?
Ringde Micke, som hämtade grannen Dolly (hon är helt bäst!).
Emmie sov redan vid det laget, helt utmattad efter dagen.
Micke kom o hjälpte mig och två vänliga själar stannade för att hjälpa oss putta bort bilen.
Fy f----n alltså! Måste det alltid vara nåt????
Kan inte vi bara få vara ett tag, utan dessa nedra värdsliga motgångar???
Jajja, thats life!
När vi kom hem, (tog kanske 40min),
hade Dolly lagt en väldigt trött Mio.

Summan av kardemumman,
idag har jag träffat flera vänliga själar och jag är glad över våra underbara grannar.
Jag har bränt min rygg rejält men njutit av solen och den friska luften.
Det tråkiga och dyra tänker jag inte ens lägga en tanke på just idag.
Jag är helt körd i hövvet just nu.

Puss hej imon är det en ny dag, en varm o fin dag dessutom!

5 kommentarer:

Lela sa...

Skitbil!!! :) Du ska se att det ordnar sig min fina vän. Säleke pårej

sina sa...

Ja jäkla skitbil!
Köpte ju den för ett par månader sen=/
Men klart allt ordanr sig, me både bil o skalle.
Nu skulle jag vilja krama på er litta granna!

Linda & Nova sa...

Kramar i massor <3

Laila sa...

Stackars dig!
Bilar är aldrig billiga att ha.
Men äntligen säger jag bara....vilken tur du hade som träffade en doktor som lyssnade på dig. Hoppas att de hittar varför du så ofta har huvudvärk. Men det skall vara en "snäll" orsak om du förstår vad jag menar. Har du provat akupunktur för din värk någon gång? För mig hjälper det och kan hålla min värk i schack under ett par månader...jag har en duktig sjukgymnast på vårdcentralen som gör det.
Kramis

sina sa...

Laila,
jag gick ju länge hos Barbro på södertälje, för min migrän.
Det lindrade iaf.
Sen när hon slutade så fortsatte jag aldrig hos nån annan.
Men hoppas jag får hjälp nu då <3