måndag 23 juli 2012

Blåsväder

Just nu önskar jag att vi var på väg mot de gröna skogarna med Loijsan & Joni,
men det är då inte.
Istället är vi hemma, det blåser som tusan ute,
så idag pysslar vi här hemma i tryggheten.
Barnen ritar och Mio min Mio går på dvd´n.
jag har snart målat klart lilla hörnbordet;)

Jag började med matrummet igår,
men orkade bara med alla kanter.
Blivit väldit sena kvällar pga målningen.
Och så ruggigt tidiga morgnar på det pga väldigt morgonpigga små.

Micke har börjat jobba.
Rejält trist med bara en veckas semester.
När han precis börjat landa, jo då var det dax att börja jobba igen.
Stackarn=(

Själv ska jag försöka ladda rejält denna veckan,
för när arbetet sätter far sätter det fart med rivstart och massa hästpass.
Flera veckor har jag sådär 45-47tim veckor.
Hur död kommer jag att vara?
Tänk att jag jobbade 7-23 flera ggr i veckan förut och typ 7-16 annars.
men då var det annat, då hade jag bara mig själv att tänka på och man fick sova hela nätter och ja ni vet.
Those days are förbi.
Nu är det fullt upp att orka 100% skift.

Jag sa till Micke att ni biter vi ihop och KÖR!!!
Förhoppningsvis är det andra bullar och dagtid till jul, eller så. <3

Inga kommentarer: