onsdag 22 maj 2013

Nu kör vi!

Grenen fick flytta in hos oss =)
Nu sörni är jag fyrledig!
Känns som att jag har jobbat som tusan för att kunna få in dessa 4 lediga dagar,
vilka jag verkligen behöver för att kunna göra det jag skall ;)
Imorgon ska bröllopstårtor till höger o vänster läggas och på fredag kommer barnens 'fastrar' hit och tar över, så jag kan åka till festlokalen för att göra klart tårtorna så långt det går.
Dvs täcka dem med marsipan och dekorera.
På lördag efter vigseln görs det sista ; ihopmontering & sista dekoren.
Wish me luck! nervöst, aa en smula, men sååå himla kul!

På fredag är det ju årets höjdpunkt med jobbet = Räkbåten!
Alla verkar verkligen se fram emot det och vi hoppas på SOL SOL SOL!
Själv missar jag räkbåten pga tidsbrist,
men hoppas på att ha orken att möta upp mina fina underbara kollegor när båten kommer i land vid 22.
På lördag ska jag köra barnen på kalas, ojoj vad de ser fram emot det!
Och sen drar jag iväg med räcerfart mot landet och vigseln!

Jag hoppas på riktigt med flyt de kommande dagarna! =)

Idag efter jobbet var jag på utv.samtal på dagis.
Gick bra.
Det går fort för di små nu. De snappar upp det mesta och lär sig så himla mkt heltiden.
Och det är helt galet att 2 barn med samma mamma o pappa kan vara så totalt olika,
för det är dom, alldeles alldeles egna små individer =)
Fröken berättade bla att barnen hade fått se ett glatt ansikte och ett ledset ansikte och berätta vad som gjorde dem glada alt ledsna?
När det var Emmies tur hade hon tagit först upp det glada ansiktet ;
jag blir glad när mamma hämtar mig från dagis.
Och det ledsna ; jag blir faktiskt ledsen när mamma måste åka o jobba.
Älskade lilla snorpan.
Med andra ord så älskar hon nog väldigt mycket att vara med sin mamma.
Trots att jag är dum o tjatig då o då. Eller, ganska så ofta då, hehe ;)

Men nu, nu säger jag god natt alla sötnosar!

Inga kommentarer: