söndag 5 maj 2013

En liten smygare...

Vaknar strax efter 06 av att ytterdörren går igen.
Jag flyyger upp o öppnar dörren,
hör små steg som går snabbare o snabbare,
skyndar mig ut o harklar fram hallååå där, vart e du på väg???
Där står en Emmie i sina gummistövlar, randiga leggings, en välknäppt jeansjacka &
lockarna åt alla håll o kanter!
Tittar på mig med sina stora ögon ; Jag skulle bara plocka blommor mamma!!!


Oherregud lilla flicka!
Tänk om jag inte vaknat och hon hade pyst ut.
From nu blir det till att ta bort nyckeln från överlåset o gömma´t.

Farligt farligt, men tanken var ju himla söt och oskyldig !

 

2 kommentarer:

Laila sa...

Men Sina vad spelar det för roll vad klockan var. Hon måste ju få plocka dem innan någon annan gör det. Och var glad att hon hade kläder på sig. Sötnosan😘ville säkert bara överraska mamsen med en blombukett på morgonen. Men mamma blev nog överraskad på ett annat vis än vad Ems tänkt sig. Dessa barn fulla av överraskningar🌸
Kram

sina sa...

Hahahha nee du har rätt, klockan har väl ingen betydelse och det var ju helt kanon att hon tom klätt på sig;)
Tanken var ju av den finaste i hela världen !!! <3
Dock vet lilla fröken att de har inget utanför dessa dörrar o göra ensamma.
Vore ju annat om vi bodde i hus nånstans.
Men en vacker dag FÅR hon kliva ut genom dörren i vårt eget hus iklädd endast i gummistövlar o trosor om hon vill,
och överraska mamma med vackra blommor=)
Kramar!