lördag 28 april 2012

Loppis!

Idag har jag stått på loppis, för första gången i mitt liv.
Annica & Jimmy hämtade mig vid 07 imorse, ett nedra kånkade med alla saker.
Godegud så vi måste sett ut i bilen hahahhaa.
Jag tycker att timmarna gick fort på loppis,
men allvarligt talat, folk är ju som GALNA!
Slet och drog i grejerna och prutade till skrattretande priser.
Till slut orkade man helt enkelt inte,

vassegod ta det för 3kr liksom! 
Hjälp!!!
Och ni vet,
de kastade sakerna på golvet och ahh jag kan inte ens beskriva,
helt odrägligt!
INTE alla såklart, men bra MÅNGA!
 
Jag gick plus iaf och jag hade ju lovat kottarna att allt jag går plus,
det får gå till Emsans kalas och så får Mio oxå såklart välja nåt skojsigt,
så det får la bli morgondagens roliga dådå;)

Nu dröjer det till nästa gång jag ska stå på loppis, hehe,
men det positiva i det hela var ju att jag fick lite kvalitetstid med lilla Annica och hennes Jimmy och lite xtra klirr i kassan.
Är ju inte helt galet att tjäna lite lover på sånt som ändå bara står o tar plats liksom;)

jag är totalt slut i både huvud och kropp,
så nu säger jag hejhej för mig!


Mumsfilibaba!

6 kommentarer:

Therese sa...

Jösses att folk kan me att bete sig så, slita å slänga:-o gott att du gick lite plus iaf. Så man inte har med sig allt hem igen:-) Har ni bestämt hur Emmies kalas ska bli? Tingelingtema var de va? Ha en skön kväll söta

sina sa...

AQlltså det var helt galet!
Jag var tvungen att ibland pusta ut och fråga Annica om det bara var jag som tyckte folk betedde sig faktiskt som djur,
men icke, det var likadant på hennes sida.
Ha!
Japp, Tingeling tingeling det är det enda hon önskar sig=)
Våran lilla Tingeling <3
Det samma älskade hjärtan!

Linda & Nova sa...

Ja, jisses. Dom är ju som galna. Det är synd för annars är det ju kanon om man kan få lite sålt. Tur att du gick plus i alla fall. Du gumman, vad duktig du är på att baka och greja. Blev sååå sugen på dom där poppsen...eller vad var det dom hette? Såg ju sååå fina och mumsiga ut. Rickard fyller ju år nästa helg och har ingen aning om vad vi ska hitta på. Jag tycker det är mysigt att ha hembakat på kalas. Hur har du gjort dom??? Du har inte tänkt på att öppna ett litet café? Hihihi. Mysigt :) Kram kram

sina sa...

Men eller huuur!
Totally crazy!!! hehe
Men duuu, cake-pops heter dom,
och dom är busenkla att göra!
Riktiga cake-pos tar du ett eller två paket av dina favvokakor, typ ballerina eller oreos (man kan nog ta vad som, men jag ÄLSKAR dom med Oreos).
Mixa dom till småsmå smulor,
sen blandar du i philadephiaost, så att kleten blir så pass fast att du kan snurra dom till bollar.
Ta en bricka med smörpapp och ha bra med strössel på där, eller varför inte cocos?
Sen sörrö smälter du chocklad över vattenbad, doppar bollarna, som du stuckit pinnar i.
och lägger dem bara på strösslet/cocosen,
och in i kylen!=)
Dom är godast dagen efter tycker jag!
Annars kan du göra vanliga chokladbollar, kanske smaksätta dom med nåt?
Och så gör du samma procedur med choklad och dekor=)

Det finns ju såååå mycket gott man kan göra!
Ett annat tips = Brownies med valnötter. MUMS!
Eller rocky road brownies.
bara att du gogglar på leila bakar=)

Ja godegud ett eget café vore ju så himla underbart,
men jag har en god vän som kör eget, JAG ÄLSKAR hennes ställe!!!
Hur som, jag har sett hur mkt jobb det är och undrar, skulle jag nånsin fixa det hon gör????
Massa kramar

Linda & Nova sa...

Ohh jisses så lätt och det låter ju smask. Ska jag göra till kalaset...frågan är vilka kakor jag ska ta nu??? Hihihi. Du, den smälta chokladen, är det typ vanlig ljus choklad eller blockchoklad? Hmm en sak till...vad har jag för pinnar? Måste jag käka en rackans massa klubbor eller var finner jag dessa? Hihi. Det där med café vore ju såå skoj...jag skulle så gärna vilja öppna en liten inredningsbutik...mys! Men som du sa, mycket jobb! Men vore sååå roligt! Tack för receptet gumman. Kram kram

sina sa...

Japp Linda, bara o trycka i dig mängder med klubbor nu!
men jag varnar för magknip muhahaa!
Nemen man kan beställa från nätet,
sök bara på klubbpinnar/ coocie sticks,
dock är de slut på många ställen!
Själv tog jag grillpinnar som jag klippte till,
men de är inge bra, kan bli vassa o ge stickor.
Annars kan man klippa sugrör korta oxå!
Så länge man inte gör chokladbollarna stora som tennisbollar hehe.
Men riktiga klubbpinnar är bäst!!!

Ja blockchoklad ska man ta.
Jag brukar ta mörk block;)

Mmm eget vore ju guld,
vem vet, kanske en vacker dag?=)

Lycka till med bakandet, kram <3