måndag 9 april 2012

En skön hemmadag med lilla familjen

Imorse vaknade jag med HEMSK huvudvärk och kände mig toksliten.
Huvudvärken är bättre, men inte borta.
Och sliten är jag fortf,
MEN det är en bra dag iaf!
Jag har fixat o trixat här hemma, skurat, plockat o rensat i barnens rum.
Grannarna har plingat på ett antal ggr,
lånat dammsugaren, lånat gratängform, frågat hur det går med läckan i sovrummet,
kommit med 5st dataspel till barnen,
Kalle Kunskap o Bamse.
Så himla gulligt av dom!
Barnen (och Micke) är roade och jätteglada här och det känns bara så himla skönt att ha en hemmadag med lilla familjen.
Idag är det riktigt harmoniskt här hemma, me like!

Joo, ang läckan,
igår började minsann taket i sovrummet läcka och det stank som ammoniak.
Emmies säng stod under och hennes madrass hade absorberat det mesta av vätskan som rann ner från taket.
Vad det var för vätska vill jag inte ens tänka på,
men kväljningar fick jag!
Madrassen åkte ut och alla sängkläder likaså. Fiiifaaaasiken!!!
Nu läcker det inte, men en tidsfråga när det börjar igen.
Fönstret står öppet och jag har skuratskuratskurat.
imon kommer de igen o kollar påt,
blir väl till o riva halva taket o byta rör?

En luftrensare/fuktare fick vi igår oxå.
Vi frågade barnens farfar om vi kunde köpa en där han jobbar,
eftersom jenny 6 Fredda köpt sin där osv osv.
Och såklart hade han en xtra hemma, helt nypacketterad dessutom.
Man kan aldrig nämna nånting för honom,
för då kommer han med det och säger jämt samma sak;
jooo jag hade den här ståendes hemma så ni kan ju ta den.
Herregud, snällare karl får man leta efter!

Nu ska jag laga käk här, hörrs!

Inga kommentarer: