torsdag 12 april 2012

Det här med vattkoppor...

Idag har Mio varit seg och sen visade det sig att lillfinnen tempade,
undra om det är hans tur med koppor nu?
Älskade liten..
Själv har jag känt mig ganska så vissen och när jag upptäckte en vattenblåsa på armen började jag fundera på om och när jag haft mina vattkoppor??
Har helatiden liksom antagit att jag haft det, det har väl de flesta haft som barn.
Jag slängde iväg ett sms till min storasyster som tatt hand om mig och till svar får jag att nedu Sina du har aldrig haft vattkoppor!!!
Wooot??
Kan det stämma?
Jag kommer så völ ihåg när hennes största barn hade koppor,
då var han kanske 2 och jag måste ha varit närmare 10år då.
Om inte jag haft det som plutt och om jag inte blev smittad då,
då måste jag förbövelen vara immun?
Aja, det visar sig hur detta slutar!!?

Idag har vi haft Annica här på våfflor och fika.
Det var alldeles för länge sen sist lilla du!

Idag har min Johanna gått över tiden med 1dag.
Titta ut snart lilla bebis, vi längtar efter dig!!!!

Nee, nu ska denna tant ta o bädda ner sig, trött trött!
Imorgon är det en helt ny dag, och inte vilken dag som helst, det är ju fredag!!!!

Och idag fyller världens bästa 'lillebror' Joni hela 29år.
Nästa år får det bli hejdundrandesfest för gybben=)
GRATTIS RAKAS!

2 kommentarer:

Therese sa...

JA säkert är det Mios tur.
Men Sina har du inte haft!!? Hmm då ska du se att du har kroppen full snart. Du kanske hade tur som liten. Tilda fick inte när det gick på dagis i flera omgångar. Sen hade vi en vän hemma när Tilda va 2-3 nåt som hade det men nääedå hon fick det inte. Sen även systern till flickan som hade vattkoppor fick inte heller det. Konstigt tycker jag!

sina sa...

Men visst är det märkligt!!!
Mickes kusin har 'försökt smitta' sina barn ett antal ggr men nää, de blir helt enkelt inte smittade.
Min syster som var mer som min mamma säger att jag inte haft det,
får väl lita på att hon kommer ihåg rätt nu? *ler*
Mio har tempat hela natten,
men inga prickar än!
Hoppas ni får en jättefin helg söta! Lovelovelove